مبارزه با افسردگی میانسالی به کمک ورزش اسکیت

به گزارش سیناپرس، مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد ورزش اسکیت برای برطرف کردن افسردگی ناشی از بحران میانسالی بسیار موثر است و افراد مسن ‌تری که در این ورزش شرکت می ‌کنند می ‌گویند که این ورزش  به زندگی آن ها مفهوم بخشیده  و شادی آنها را افزایش می ‌دهد.

بررسی های انجام شده روی افراد میانسالی که به این ورزش روی آورده اند نشان می دهد سر و کار داشتن با اسکیت بُرد به آنها امکان دسترسی به یک جامعه جدید و دوستانی تازه را داده و به آنها هویتی جدا از سایر بخش های زندگیشان می بخشد. به اعتقاد محققان، یک دلیل اصلی موضوع فوق می تواند این باشد که معیار موفقیت در اسکیت برد در مقایسه با سایر ورزش ها ساده تر بوده و شکست به عنوان بخشی از فعالیت تلقی می شود.

دکتر اوکانر سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق گفت: اسکیت ‌برد یک خروجی عاطفی جدی برای افرادی است که تجربه‌ های آزمایشی شخصی در فروپاشی روابط طولانی ‌مدت، چالش ‌های شغلی، مشکلات مرتبط با فرزندان و سوء مصرف مواد مخدر را داشته ‌اند.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد میانسالی که در این مطالعات بررسی شده و از اسکیت‌ برد استفاده کردند، فرزندانی داشتند که شور و شوق والدین خود را برای استفاده از اسکیت ‌برد برانگیخته و در نتیجه رابطه این میانسالان با محیط اطرافشان تغییر کرد.

دکتر اوکانر در ادامه توضیحاتش افزود: برای افرادی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، اسکیت برد موضوعی فراتر از ورزش یا صرفا مراقبت از سلامت جسمانی بود.به گزارش sinapress،در واقع، مفهوم ورزش در این شرایط با احتیاط از سوی افراد مورد توجه قرار گرفته و به نظر می رسد  آنها بیشتر به این فعالیت به عنوان نوعی عمل که به زندگیشان مفهوم می بخشد نگاه می کنند.

در خاتمه گفتنی است روان شناسان توصیه می کنند افراد میان سال با ورود به این ورزش و تجربه استفاده از اسکیت برد با افسردگی ناشی از میانسالی مبارزه کرده و روزهای بهتری برای خود رقم بزنند. با کمک این ورزش که در آن شکست معنایی ندارد، قطعا شما احساس جوان تر بودن کرده و شرایط روحی و جسمی بهتری پیدا می کنید اما حتما نکات ایمنی را در نظر داشته و از تجهیزات حفاظتی مناسب برای پیشگیری از شکستگی های احتمالی استخوان استفاده کنید.

مترجم: زهرا همراز
منبع: standard
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا