نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سطح بالای اسید معده از مسمومیت غذایی جلوگیری می کند

تحقیقات جدیدی که در رابطه با مسمومیت های غذایی انجام شده نشان می دهد ، سطح بالای اسید معده نه تنها به تجزیه غذا کمک کرده بلکه انسان را در برابر مسمویت های غذایی نیز  محافظت می کند .

دینا بیسلی (DeAnna Beasley) پژوهشگر فوق دکترا از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی (North Carolina State University) ایالات متحده امریکا که در این پروژه تحقیقاتی شرکت داشت ، در رابطه با این پژوهش ها می گوید : هدف ما از آغاز این پروژه پژوهشی درک بهتر رابطه بین اسید معده، رژیم غذایی و میکروب هایی که در روده و دستگاه گوارش پرندگان و حیوانات وجود دارد، بوده است .

او در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : " ایده و نظر ما این بوده که درک بهتر این موضوع می تواند ما را نسبت به نقش معده انسان در تاثیرگذاری بر میکروب های دستگاه گوارش آگاه سازد و ما آنچه را که ممکن است در سلامت بهتر انسان موثر باشد ، به دست آوریم . "

این تیم تحقیقاتی برای پیدا کردن چگونگی رابطه وضعیت غذایی با اسید معده ، به مطالعات کتابخانه ای گسترده در رابطه با پرندگان و پستانداران دست زدند . آن ها دریافتند که پرندگان یا پستاندارانی که لاشه مرده دیگر جانوران یا مواد غذایی آلوده به میکروب های زیاد را می خورند و سلامت بدنشان به خطر نمی افتد، دارای معده ای با اسید بالا هستند . در حقیقت اسیدیته معده در این شرایط همانند یک فیلتر عمل کرده  و می تواند به طور موثر انتقال میکروب ها از معده به روده را کنترل کند .

دینا بیسلی در رابطه با  پژوهش های کتابخانه ای انجام شده  و نظریه تیم تحقیقاتی خود می گوید : " این اطلاعات و داده ها فرضیه ما را تایید می کند . اما برای اعلام نظر قطعی و کلی در این زمینه باید بررسی های آزمایشگاهی و گسترده تری انجام شود . "

قابل توجه است که انسان ها در طبقه همه چیز خواران قرار دارند و معده آن ها به طور معمول از سطح اسیدیته بالایی برخوردار بوده که به صورت طبیعی قادر به  پاکسازی بدن از آلودگی های بالا است و درمان های پزشکی به طور قابل توجهی می تواند اسیدیته معده انسان را تغییر دهد .

در نهایت دینا بیسلی نتیجه می گیرد که این مساله پرسش های مهم در رابطه با تکامل انسان در طول زمان را افزایش می دهد و این که چگونه تغییرات مدرن در رژیم غذایی و داروها بر معده ما ، میکروب های روده و دستگاه گوارش و در انتها در سلامت ما تاثیرگذار، بوده است .

در خاتمه قابل ذکر است که این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله کتابخانه عمومی علوم (Public Library Of Science One journal) به چاپ رسیده و قابل دسترس است .

منبع 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل