ابتلای ۲۵ میلیون نفر در جهان طی یک ماه گذشته به امیکرون

به گزارش سیناپرس، بر اساس برآوردهای نهادهای بین المللی، تعداد موارد تایید شده ویروس کرونا در جهان طی ماه گذشته میلادی با افزایشی بالغ بر هشت و نیم میلیون نفر مواجه شده و بر این اساس گفته می شود تنها طی ماه دسامبر، حداقل ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گوشه و کنار جهان به کرونا مبتلا شدند.

این آمار نشان می دهد  میزان بروز کووید ۱۹ در کل دوران همه ‌گیری به حداکثر خود رسیده است و پیش از این هیچگاه تعداد مبتلایان به این رقم نرسیده بود. بر اساس آمارهای موجود، پیش از این بالاترین سطح در آوریل سال ۲۰۲۱  ثبت شده بود که بیش از ۲۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس در جهان شناسایی شد. در این میان نکته قابل توجه، رشد ناگهانی موارد جهانی ابتلا به کرونا در آخرین هفته سال گذشته میلادی بود که بر این اساس ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد جدید در سراسر جهان تایید شده است که بالاترین رقم از آغاز همه ‌گیری محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، بررسی نقشه جهانی همه گیری نشان می دهد آمریکای شمالی و اروپای غربی دوباره به کانون انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان تبدیل شده‌ اند. البته شرایط ایالات متحده وخیم تر بوده و نرخ مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور طی یک ماه  1.5 برابر افزایش یافت. گفته می شود در طول ماه دسامبر، حدود ۴ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده است.
در اروپا اما شرایط فرانسه وخیم تر از سایر کشورها بوده و در دسامبر به اوج رسید. بر این اساس سیستم بهداشتی فرانسه شاهد بروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد جدید کرونا در طول یک هفته گذشته بوده و روز گذشته ۲۳۲ هزار مورد ابتلا در این کشور ثبت شد. بریتانیا نیز شاهد نرخ های مشابهی بوده و  حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد در جدید در این کشور در طول ماه دسامبر شناسایی شد. به گزارش سیناپرس باید به این موضوع نیز توجه داشت که با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان عملاً کاهش یافته و  در ماه دسامبر، حدود ۲۱۲ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا