نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تسلا نیم میلیون خودرویش را فراخواند

به گزارش سیناپرس، تسلا ۴۷۵ هزار خودرو را در ایالات متحده به دلیل مشکلات دوربین عقب و صندوق عقب فراخوان کرده است. حدود ۳۵۶ هزار و ۳۰۹ خودرو مدل تسلا 3 هستند که بین سال ‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ ساخته شده‌ و ۱۱۹هزار ۹ خودروی دیگر نیز از نوع مدل S هستند که در سال ۲۰۱۴ مونتاژ شده‌اند.

بر اساس اعلام این کمپانی تولید کننده خودرو، تسلا هر دو مشکل را به صورت رایگان برطرف خواهد کرد. بر اساس گزارش های درج شده در در وب سایت شرکت تسلا، این خودروساز اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ توانسته نیم میلیون خودرو تحویل مشتریان دهد که تقریبا به همان اندازه ایست که برای رفع اشکال فراخوانده است.

به باور کارشناسان حوزه خودرو، این نقص گسترده می تواند بر اعتبار شرکت تسلا تاثیری منفی گذاشته و اعتماد مشتریان را نسبت به این محصولات کاهش دهد. به گزارش سیناپرس، در این رابطه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در بیانیه ‌ای در وب‌ سایت خود در تاریخ ۲۱ دسامبر گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۰) گفت: سرویس تسلا در صورت لزوم، یک محافظ راهنما و دسته کابل جدید را روی خودروهای فوق الذکر نصب خواهد کرد. 

گفتنی است این اولین بار نیست که تسلا با مشکلات حقوقی و لجستیکی چشمگیر مواجه می شود. در ماه جولای سال گذشته (تیر ماه)، خانواده ای تسلا را مقصر یک تصادف رانندگی و متعاقب آن مرگ پسرشان دانستند. در دسامبر سال ۲۰۲۱ نیز تسلا با دو اتهام جدید با عنوان آزار جنسی و توئیت های نامنظم ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، مورد سرزنش قرار گرفت.
با این حال، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها هنوز در حال انجام تحقیقات در مورد امنیت محصولات تسلا است که شامل به روز رسانی نرم افزار و سیستم رانندگی خودکار می شود.
به گزارش سیناپرس، نقص های فنی جدی و انتقادات مطرح شده در مورد تسلا می تواند موجب افزایش دغدغه های ایلان ماسک شده و حتی روی فعالیت های مجموعه اسپیس ایکس نیز تاثیر بگذارد و برخی از فعالان این حوزه معتقدند ماسک برای تداوم موفقیت خود باید تمرکز بیشتری روی محصولات تسلا داشته باشد.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: futurism

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل