چگونه مصرف قند را کم کنیم؟

به گزارش سیناپرس، قند هم ماده ای حیاتی و مورد نیاز بدن بوده و هم دشمن ماست. ما برای عملکرد صحیح اندام‌ هایمان به قند نیاز داریم اما وقتی آن را بیش از حد بخوریم، تهدیدی برای سلامتی ما است که منجر به بروز بیماری‌ هایی جدی مانند دیابت و چاقی خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که مصرف قند از ۲۵ گرم در روز یا شش قاشق چای ‌خوری بیشتر نشود. ممکن است انجام این کار آسان به نظر برسد، اما متاسفانه قند در همه جا وجود دارد. یک وعده سس قرمز می تواند تا یک قاشق چای خوری شکر داشته باشد و در یک قوطی نوشابه ده برابر بیشتر شکر وجود دارد. اگر می خواهید قند کمتری بخورید، باید در کل رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید! در ادامه راهکارهایی موثر برای رسیدن به این هدف معرفی می شود:

از غلات کامل استفاده کنید

اگرچه برنج، ماکارونی و نان بخشی مهم از رژیم غذایی ما محسوب می شوند اما بهتر است آنها را زمانی مصرف کنید که از غلات کامل تهیه شده باشند که شاخص گلیسمی پایین تری دارند. به گزارش خبرگزاری sinapress،این موضوع بدان معناست که آنها سطح قند خون را کمتر از سایر مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا افزایش می دهند.

به گزارش سیناپرس، با محدود کردن افزایش قند خون، می توانید از افزایش انسولین، که اغلب مسئول افزایش وزن است، جلوگیری کنید. انتخاب نان تیره، نان چاودار یا نان گندم کامل که همگی شاخص گلیسمی بسیار پایین تری دارند، منطقی تر است.

از شکر تصفیه نشده استفاده کنید

شکر سفیدی که ما معمولا مصرف می کنیم، شکرتصفیه شده است. به این معنی که ویتامین ها و مواد معدنی از آن حذف می شوند. شکر تصفیه نشده که حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است، رنگ کهربایی بسیار تیره، بافت کمی مرطوب و طعم شیرین بیان کاراملی دارد.

در حالت ایده آل، هنگام استفاده از شکر بهتر است از ادویه هایی مانند دارچین استفاده کنید. کسانی که از عسل استفاده می کنند نیز  باید به خاطر داشته باشند که کالری آن تقریباً برابر با شکر سفید است. حتی اگر شاخص گلیسمی عسل کمی کمتر باشد، باز هم بهتر است مصرف آن را کاهش دهید.

از نوشیدن الکل خودداری کنید

اثرات مضر الکل بر سلامتی سال هاست که بدون توجه به میزان مصرف آن شناخته شده است. اما آیا می دانستید که الکل قند بسیار بالایی دارد؟ به گزارش سیناپرس،  برای محدود کردن آسیب های این ماده بر بدن بهتر است مطلقا سراغ مصرف آن نرفته و به جای آن آب یا نوشیدنی های غیرالکلی کم کالری بنوشید.

خودتان غذا تهیه کنید

یکی از بهترین راه‌ ها برای کاهش مصرف شکر، کنار گذاشتن غذا های فرآوری ‌شده، سریع و راحت است. شکر را می توان در اکثر غذاهای کنسرو شده، پیتزاها و سایر سس های صنعتی یافت. بهتر است غذایتان را شخصا در خانه بپزید تا از مصرف میزان زیادی شکر پنهان جلوگیری شود. 

مترجم: رضوان خندان 
منبع: gilmorehealth

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا