نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید لباس نوزاد با رنگدانه های گیاهی

داراب یزدانی، مدیر کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی درباره تولید رنگدانه های گیاهی مورد استفاده در صنعت که از سوی جهاد دانشگاهی استان یزد و مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی و صنعتی مقاوم به خشکی به سیناپرس گفت: رنگدانه های گیاهی  که به همت جهاد دانشگاهی استان یزد تولید می شود، از پسماند های گیاهی نظیر پسته، گردو، عناب و زعفران همچنین از برخی گیاهان خشکی پسند مانند روناس که استفاده چندانی از آنها نمی شود، ساخته می شود. عمده کاربرد این رنگ ها در صنایع نساجی است که اکنون در مقیاس پایلوت تولید می شود که پس از بازخوردهای نهایی قصد داریم  به مرحله تولید انبوه برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت این محصول در صنعت نساجی به ویژه لباس نوزاد گفت: از آنجایی که نمیتوان از رنگ های صنعتی در ساخت لباس نوزاد استفاده کرد، این رنگ ها جایگزین مناسبی است. همچنین در برخی از صنایع باید از رنگ طبیعی استفاده کرد که این نوع محصولات به رفع نیازهای کشور در این زمینه کمک شایانی می کند.

یزدانی گفت:  در فرایند استخراج و خالص سازی به نتایج مطلوب رسیدیم که خلوص قابل توجهی را نشان داد.  همچنین استفاده از رنگ های طبیعی در مقایسه با مواد شیمیایی همواره راه ارزانتری بوده است که علاوه بر آن موجب سلامت مصرف کنندگان کالا می شود.

وی افزود: محصولات این شرکت در مقایسه با همتایان خارجی خود ارزانتر است چرا که برگرفته شده از اقلیم ایران و تنوع زیستی محیطی آن است که همین امر هزینه تهیه مواد اولیه را کاهش می دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل