نقش شما در متاورس چیست؟

به گزارش سیناپرس، تاکنون بحث های مرتبط با متاورس در حد تبلیغات و معرفی ایده بوده و شرکت هایی همچون  مایکروسافت، متا یا همان فیس بوک دموهایی برای معرفی این فناوری منتشر کرده اند.

این موضوع نشان می ‌دهد که این شرکت ها تلاش می‌کنند تا تصوری هنری از آینده متاورس ارائه دهند، نه لزوماً پاسخگویی به هر سؤال فنی در این رابطه. با این حال، این نوع نمایش های تبلیغاتی برای یک تکنولوژی، ما را در شرایط قرار می‌دهد که تشخیص اینکه کدام جنبه از دیدگاه‌های مختلف متاورس روزی واقعی خواهد شد را دشوار می کند.

 اگر هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به اندازه کافی راحت و ارزان شوند تا مردم بتوانند به صورت روزانه آن را مصرف کنند، شاید ایده یک بازی مجازی که در آن دوستان شما روبات‌ ها و هولوگرام هایی در فضا شناور باشند، به زودی عملی کند.

باید توجه داشت که جنبه های تبلیغاتی پر زرق و برق فناوری های VR و AR جنبه ‌های واقعی متاورس را که احتمالاً به ثمر می ‌نشیند، پنهان می ‌کند. اختراع یک آواتار دیجیتال استاندارد برای شرکت‌های فناوری بسیار ساده است، نوعی فایل که شامل ویژگی ‌هایی است که ممکن است برای خلق یک شخصیت وارد کنید، مانند رنگ چشم، مدل مو یا گزینه ‌های لباس و این فناوری به شما اجازه می ‌دهد آن را همه جا ببرید.

متاورس در حال حاضر چگونه است؟

پارادوکس تعریف فراجهان این است یک رویداد در آینده موجب بروز رویدادی در گذشته می ‌شود،  ما در حال حاضر بسترها یا MMO هایی داریم که اساساً شامل کل دنیای مجازی، کنسرت‌ های دیجیتال، تماس‌های ویدیویی با مردم از سراسر جهان، آواتارهای آنلاین و پلتفرم‌ های تجاری هستند. در این میان برای داشتن بینشی جدید از جهان به یک عنصر جدید نیز نیاز خواهیم داشت.

برای درک بهتر این موضوع یک مثال می تواند کمک کننده باشد:  داستان‌‌ تخیلی سقوط برف، رمانی است که در سال ۱۹۹۲ اصطلاح "متاورس" را ابداع کرده  و فیلم بازیکن شماره یک آماده نیز دنیای واقعیت مجازی را به تصویر می ‌کشد، که در آن  شخصیت ها در دنیای مجازی همه کار می ‌کنند. آن ها به صورت مجازی بازی کرده و به خرید می‌پردازند.

این داستان ‌ها همراه با ایده کلی هولوگرام‌ خوانندگان و نمایش ‌های هدآپ (اساساً هر چیزی که مرد آهنی در ده فیلم اخیر خود استفاده کرده است) به عنوان یک نقطه مرجع برای آنچه متاورس در واقعیت انجام می‌دهد به شمار می رود.
همزمان با این مساله، تبلیغات به اندازه بخش‌های دیگر ایده متاورس حیاتی هستند. به گزارش سیناپرس، بنابراین وقتی میبینید افراد چیزهایی مانند NFT‌ها را تبلیغ می ‌کنند نباید تعجب کنید، توکن‌هایی که می‌توانند به نوعی گواهی مالکیت یک آیتم دیجیتالی باشند نیز به ایده متاورس پایبند هستند. مطمئناً، NFTها برای محیط زیست مضرند، اما اگر این توکن‌ها کلید دیجیتالی عمارت مجازی شما در روبلاکس باشند، آنگاه ضرر آن را از یاد میبرید.

شما به تازگی سرگرمی خود یعنی خرید میم ‌ها را به یک زیرساخت حیاتی برای آینده اینترنت تبدیل کرده‌ و ارزش تمام ارز دیجیتالی را که در اختیار دارید، افزایش داده‌اید.

در خاتمه باید عنوان کرد که این بسیار  مهم است که همه این زمینه را در نظر داشته باشید، زیرا همانطور که ایده‌های متاورس وسوسه انگیز است ولی اگر آن‌ها را با اینترنت اولیه مقایسه و فرض کنیم همه چیز بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کند، اشتباه است زیرا این فناوری و موفقیت ان امری مسلم نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که مردم بخواهند بدون حضور فیزیکی در یک دفتر مجازی بنشینند یا با دریم ورکز مارک زاکربرگ بازی کنند، همانطور که در حال حاضر تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به اندازه‌ای که گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها رایج هستند، محبوب نشده است.

به این ترتیب  شاید متاورس چیزی شبیه بازی‌های جالب واقعیت مجازی و آواتارهای دیجیتالی در تماس‌های زوم باشد، اما قطعا این فناوری بیشتر چیزی است که ما به عنوان اینترنت به آن فکر کرده و باید انتظار داشت متاورس به زودی سهم زیادی در زندگی همه ما ایفا کند.

*دکتر پوریا جهانبخشیان- مدرس گروه بازرگانی و امور مالی دانشگاه دولتی قبرس
 مشاور و تحلیل گر بانک سوییس کوت در بخش بازار سهام و فارکس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا