کاهش آلزایمر با داروی بیش فعالی

به گزارش سیناپرس، یافته های اخیر حاکی از آن است داروی «آتوموکستین» که برای درمان بیش فعالی تجویز می شود، می تواند به کاهش روند پیش رفت بیماری آلزایمر کمک کند. آلزایمر زمانی رخ می دهد که رشته های عصبی در مغز آسیب دیده و می میرند و ارتباطات بین شبکه های عصبی از بین می رود. پروتئین خاصی موسوم به «تائو» با ایجاد گره های نوروفیبریلاری، آلزایمر را تشدید می کند.

محققان در بازه ای 6 ماهه داروی "آتوموکستین" را روی تعدادی از مبتلایان به نقص شناختی خفیف آزمایش کردند. این دارو مانند سطحی از پروتئین "تائو" که در مایعات مغزی نخاعی وجود دارد، باعث کاهش التهاب می شود.

این دارو به افزایش سطح نوروپینفرین در مغز می شود که به کاهش روند پیشرفت آلزایمر کمک می کند. به گزارش سیناپرس، داروی "آتوموکستین" به مدت 20 سال از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیش فعال در کودکان مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالعاتی که پیش از این روی موش های مبتلا به علائم آلزایمر انجام شده نشان می دهد که سطح بالای "نوروپینفرین" اثرات مثبتی را روی عملکرد شناختی به جا می گذارد و این درمان، با توجه به بی خطر و موثر بودنش، باعث شگفتی محققان شده به طوری که در بیماران مبتلا به نقص شناختی خفیف اثربخشی خوبی از خود نشان داده است. 

مترجم: ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا