در سال ۲۰۲۲ داروهای موثر کرونا معرفی می شوند

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش هانس کلوگه (Hans Kluge) مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا، طی مصاحبه با رسانه های خبری گفت: داروهای جدید علیه کووید ۱۹ شانس بقای بیماران مبتلا به کرونا در شرایط شدید را در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: ما بسیار امیدوار هستیم که  داروهای ضد ویروسی جدیدی که احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به بازار می ‌آیند، شانس بقای بیمارانی را که در نهایت با کووید-۱۹ شدید در بیمارستان بستری می‌شوند، به میزان زیادی افزایش ‌دهد.

هانس کلوگه همچنین تاکید کرد که واکسن های نسل بعدی در برابر سویه های نوظهور جدید موثرتر خواهند بود. من نمی توانم آینده را پیش بینی کنم اما باید توجه داشت که واکسن های فعلی اولین نسل از واکسن های کووید-۱۹ محسوب می شوند و قطعا با پیشرفت فناوری و آگاهی های این حوزه، واکسن های آینده بهینه سازی شده و با انواع جدید یا نوظهور تطبیق داده می شود و در نتیجه شاهد ارائه واکسن های موثرتری خواهیم بود.

مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا، در خاتمه توضیحاتش ویروس کرونا را با ویروس عامل آنفولانزا مقایسه کرده و گفت: جهش های رخ داده در سارس کووید ۲ بی شباهت به انواع جدید یا نوظهور آنفولانزا نیست. به گزارش سیناپرس، همانگونه که واکسن‌های آنفولانزا تقریباً سالانه با گونه‌ های جدید این ویروس سازگار می‌شوند، انتظار می رود که طی سال های آتی این اتفاق برای کرونا نیز رخ داده و شاهد به روزرسانی همه ساله واکسن های کووید ۱۹ بر اساس جهش های جدید این بیماری باشیم.

مترجم: فاطمه سادات علوی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا