پارو کردن برف برای قلب مضر است

به گزارش سیناپرس اردبیل، با آغاز فصل زمستان و بارش برف، بسیاری از افراد برای اجتناب از آسیب دیدگی و نفوذ رطوبت به داخل ساختمان ها، اقدام به پارو کردن برف می کنند.

انجمن قلب آمریکا در این رابطه هشدار می‌ دهد که پارو کردن برف می ‌تواند باعث بروز مشکلاتی همچون حمله قلبی یا ایست ناگهانی قلب در افراد مبتلا به بیماری ‌های قلبی شده و حتی افرادی که به بیماری های خفیف قلبی مبتلا بوده و خود از آن اطلاعی نیز نیز در خطر هستند.

بری فرانکلین (Barry Franklin) از متخصصان انجمن قلب آمریکا در این رابطه چنین توضیح می دهد: «برف پارو کردن یک فعالیت بسیار سخت است و در کنار تاثیری که دمای سرد بر بدن فرد می‌ گذارد، فشار خون را افزایش داده و به طور همزمان رگ‌ های کرونر را منقبض می‌ کند. این شرایط، واقعا یک ترکیب مناسب برای ایجاد حوادث حاد قلبی است.»

فرانکلین که استاد طب داخلی در دانشکده پزشکی ویلیام بومونت دانشگاه اوکلند در رویال اوک، است است، در تکمیل توضیحات خود افزود: «در میان بسیاری از یافته‌ های تحقیقات ما، مشخص می شود که نیازهای قلبی در زمان پارو کردن برف سنگین، از جمله افزایش قابل توجه ضربان قلب و فشار خون ، می ‌تواند برابر با شرایطی باشد  که طی آزمایش حداکثر میزان دویدن روی تردمیل در مردان کم ‌تحرک به دست آمده است.»

محققان در یک مطالعه دریافتند که تنها پس از دو دقیقه پارو کردن برف، ضربان قلب شرکت‌کنندگان از حد بالایی که اغلب برای تست ورزش هوازی تجویز می ‌شود، بالاتر می رود. گفتنی است تاکنون مطالعات متعددی خطرات پارو کردن برف را مشخص کرده و این فعالیت در بیانیه علمی به روز شده انجمن قلب آمریکا ۲۰۲۰ در مورد حوادث حاد قلبی مرتبط با ورزش گنجانده شده است. به گفته فرانکلین هر ساله هزاران نفر در جهان در حین یا بلافاصله پس از برف روبی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سیناپرس، تاثیر برف روبی به ویژه برای افرادی که خطرات قلبی عروقی مانند سبک زندگی کم تحرک یا چاقی را داشته و سیگاری هستند و همچنین  افراد مبتلا به دیابت، کلسترول بالا یا فشار خون بالا و همچنین افرادی که سابقه حمله قلبی یا سکته قلبی داشته اند، نگران کننده است.

بر این اساس به طور جدی توصیه می شود افرادی که دارای این ویژگی ها بوده و کسانی که جراحی بای پس یا آنژیوپلاستی عروق کرونر انجام داده اند، نباید برف را پارو کنند.

در خاتمه گفتنی است افرادی که مجبور به پارو کرن برف هستند باید نسبت به خطرات آن آگاه بوده و سعی کنند به خود فشار نیاورده و در حین کار استراحت های کوتاهی داشته باشید. علاوه بر این، هل دادن برف با پارو بر بلند کردن و پرتاب آن ارجحیت دارد چرا که فشار کمتری بر فرد وارد می کند. اگر در حین برف روبی احساس درد یا فشار قفسه سینه، سبکی سر، تپش قلب یا ریتم نامنظم قلب دارید، فوراً پارو کردن برف را متوقف کرده و با اورژانس تماس بگیرید.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا