نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سویه اومیکرون را دست کم نگیرید

به گزارش سیناپرس، مطالعات انجام شده نشان می دهد  سویه جهش یافته اومیکرون در مقایسه با نسخه‌ های قبلی خود باعث عوارضی کمتر جدی می ‌شود، اما دکتر فائوچی در مورد سهل انگاری ایجاد شده نسبت به این موضوع هشدار داده و گفت که این نوع ویروس با سرعت زیادی در سراسر جهان پخش می‌شود. این امر احتمالاً منجر به افزایش خطرناک میزان بستری شدن در بیمارستان در بین افراد واکسینه نشده خواهد شد و می تواند سیستم های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

دکتر فائوچی در ادامه توضیحاتش افزود که داده های اخیر پژوهشگران از اسکاتلند، انگلیس و آفریقای جنوبی در حال پر کردن پازل مربوط به نوع جهش یافته اومیکرون است که در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته و در حال حاضر قطعا از نوع دلتا در پیشی گرفته است.  به گزارش سیناپرس،اگر چه ما از شواهد موجود در زمینه کمتر بودن خطر اومیکرون خشنود هستیم اما باید مراقب باشیم که در این مورد دچار بی احتیاطی نشویم. هنوز صد ها میلیون نفر در جهان واکسینه نشده اند و باید  نسبت به این نکته آگاه باشیم زیرا زمانی که ویروسی به طور فوق‌العاده‌ می تواند تکثیر شده و بین افراد منتقل شود، ما هنوز در شرایط آسیب زا قرار داریم.

هفته گذشته، دانشمندان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند گزارش دادند که احتمال بستری شدن در بیمارستان در افراد آلوده به اومیکرون  تقریبا ۶۰درصد کمتر از افراد مبتلا به دلتا است. مطالعه دیگری از کالج امپریال لندن نشان داد که افراد آلوده به سویه اومیکرون، ۱۵  تا ۲۰ درصد کمتر به بخش اورژانس بیمارستان ها با علائم شدید مراجعه کرده  و ۴۰ درصد کمتر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند.

به گزارش سیناپرس، علی ‌رغم چنین داده‌ های دلگرم ‌کننده، دکتر فائوچی معتقد است که نرخ پایین واکسیناسیون احتمالاً مزایای کاهش بیماری ‌زایی سویه اومیکرون را کاهش می ‌دهد. 

مترجم: زهرا همراز
منبع: nytimes
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل