به جای عینک از این قطره چشم استفاده کنید

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران موفق به ساخت قطره ای به نام  Vuity شده اند که به تازگی در دسترس بیماران قرار گرفت. نحوه مصرف این قطره به صورت استفاده یک بار در روز است که می ‌تواند به کاربران کمک کند بدون اینکه دید نقاط دور را از دست بدهند، اشیا نزدیک را به خوبی ببینند.

اسکات مک ‌ری، چشم ‌پزشک مرکز علوم بصری دانشگاه روچستر، در این رابطه می‌گوید: این قطره برای هرکسی که نمی ‌خواهد از عینک مطالعه استفاده کند، یک جایگزین واقعا خوب محسوب می شود.به گزارش خبرگزاری sinapress، دکتر مک ‌ری در آزمایش‌های بالینی این دارو که در اواخر اکتبر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد، شرکت نداشت.
گفتنی است تقریباً ۹۰درصد از بزرگسالان بالای ۴۵ دچار مشکل نزدیک بینی هستند که این وضعیت به نام پیر چشمی شناخته شده و معمولاً با گذشت زمان بدتر می شود. به گفته چشم پزشکان برای تمرکز بر روی اشیاء نزدیک عدسی چشم باید شکل خود را تغییر دهد، اما با افزایش سن انعطاف ‌پذیری چشم کمتر شده و این مساله روند مطالعه را دشوار می‌ کند. 
جورج وارینگ ، چشم ‌پزشک و مدیر پزشکی مؤسسه وارینگ ویژن در کارولینای جنوبی، در رابطه با این موضوع گفت: افرادی که از پیرچشمی رنج می‌ برند، اغلب متوجه می‌ شوند که برای خواندن کتاب باید آن را دورتر گرفته یا یک چراغ روشن را روشن کنند. به ‌طور معمول، چشم پزشکان توصیه می ‌کنند که افراد مبتلا به پیرچشمی در صورت نیاز از عینک ‌های مطالعه بدون نسخه استفاده کنند، اما در حال حاضر قطره Vuity گزینه ‌ای مناسب برای آن ها محسوب می شود. به گزارش سیناپرس،  Vuity با محدود کردن اندازه مردمک، دید نزدیک را بهبود می بخشد. استفان اورلین، چشم پزشک در دانشکده پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: این قطره مردمک را کوچک کرده و شرایطی را ایجاد می کند که ما آن را اثر سوراخ سوزنی می نامیم.
ماده فعال Vuity دارویی به نام پیلوکارپین محسوب می شود که  ده ها سال است برای درمان گلوکوما، مورد استفاده قرار دارد.
وارینگ و همکارانش نتایج آزمایش‌های بالینی فاز سوم این دارو را که هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است، در نشست سالانه ۲۰۲۱ انجمن جراحی آب مروارید آمریکا ارائه کردند. نتایج این مطالعات نشان داد ریختن یک قطره Vuity در هر چشم، دید نزدیک افراد را به مدت شش ساعت بهبود بخشیده و دید متوسط آنها را  که برای کار با کامپیوتر مهم است، به مدت ۱۰ساعت به حد قابل قبول می رساند.

مزیت Vuity نسبت به عینک مطالعه این است که این قطره مانند عینک مطالعه، دید از راه دور را مختل نمی کند. معمولاً وقتی فردی برای انجام کار دیگری مطالعه را متوقف می کند، باید عینک مطالعه خود را برداشته تا اطراف خود را به درستی ببیند.

به گزارش سیناپرس، اگرچه کارآزمایی‌ های بالینی این دارو، هیچ عارضه جانبی جدی را گزارش نداده اما نزدیک ۱۵ درصد از افرادی که Vuity مصرف کردند سردرد خفیف را گزارش کردند. پنج درصد از افراد مصرف کننده Vuity نیز عوارض جانبی دیگری مانند قرمزی چشم، تاری دید، درد چشم، اختلال بینایی، تحریک چشم و افزایش تولید اشک را گزارش کردند. در خاتمه گفتنی است از آنجایی که قطره های چشمی اندازه مردمک چشم را کاهش می دهند، دید در تاریکی را نیز سخت تر کرده و بنابراین استفاده از این دارو برای افرادی که در شب رانندگی می کنند یا به دلایل دیگر نیاز به دیدن خوب در نور کم دارند توصیه نمی شود.

مترجم: مریم عالمی
منبع: theglobeandmail

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا