نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان ماموریت دشوار فضایی چین در مدار زمین

به گزارش سیناپرس، دو فضانورد چینی به نام های ژای ژیگانگ (Zhai Zhigang) و یه گوانگ فو (Ye Guangfu) عملیات راهپیمایی فضایی خود در مدار زمین را تکمیل کرده و ساعاتی پیش به ماژول مرکزی ایستگاه فضایی Tianhe بازگشتند.

این چهارمین باری بود که فضانوردان چینی در طول ساخت ایستگاه فضایی این کشور اقدام به راهپیمایی فضایی کرده و ماموریت روز گذشته، دومین ماموریت موفق انجام شده توسط خدمه Shenzhou-13 EVA محسوب می شود که بر اساس اعلام آژانس فضایی چین، این ماموریت یک موفقیت کامل به شمار می رود.

آژانس فضایی چین در رابطه با ماموریت موفقیت آمیز انجام شده، گفت: این دو فضانورد در ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه صبح (به وقت پکن) پس از حدود  ۶ ساعت به ماژول اصلی بازگشتند. آنها در این ماموریت، اقداماتی مانند نصب دوربین پانوراما و آزمایش حمل و جا به جایی وسایل مورد نیاز را انجام دادند.

به گزارش سیناپرس، از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط این فضانوردان، آزمایش عملکرد کابین قفل هوای ماژول اصلی، آزمایش لباس های ویژه فضانوردی ساخته شده توسط چین در خارج از ایستگاه و بررسی عملکرد بازوی مکانیکی این مجموعه بوده و طی این عملیات شش ساعته، تیم فوق تمامی فناوری ‌های مربوط به  ایستگاه فضایی چین در بخش های داخل و خارج و هماهنگی بین فضا و تیم کنترل زمینی را ارزیابی کردند.

خدمه Shenzhou-13 هم اکنون به کار خود در مدارزمین ادامه خواهند داد. گفتنی است که این برای اولین بار است که فضانوردان چینی در مدار زمین به استقبال سال جدید می روند.

بر اساس اعلام رسمی آژانس فضایی چین، در ماه های آینده قرار است  عملیات های بیشتری را انجام دهند  که نسبت به ماموریت های پیشین آن ها پیچیده تر هستند. به گزارش سیناپرس، هدف از این برنامه ریزی دشوار، تامین پشتیبانی قوی برای تکمیل موفقیت آمیز ساخت و ساز و عملکرد پایدار ایستگاه فضایی چین اعلام شده است. در ادامه این گزارش شاهد تصاویری هستید که تنها چند ساعت پیش به طور رسمی از سوی آژانس فضایی چین منتشر شده و در آن ماموریت فضانوردان فوق در مدار زمین را مشاهده می کنید.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل