نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شادی های کوچک زندگی را دست کم نگیرید

به گزارش سیناپرس، هر فرد به طور متوسط روزانه چهار شادی کوچک یا مجموعا ۱۴۶۰ اتفاق مهیج در هر سال تجربه می کند. در تحقیقات جدید که بر پایه یک نظرسنجی هفده ساله انجام گرفت،  تأثیر موفقیت‌های کوچک زندگی بررسی و این نتایج نشان داد که از هر پنج نفر، چهار نفر از زمان شروع همه‌ گیری نسبت به شادی های کوچک خود آگاه ‌تر شده‌ و هزاران نفر برای این پیروزی ‌های کوچک بسیار سپاسگزار هستند.
این نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که ۸۷ درصد از مردم این شادی ‌ها را برای تحمل روز، حیاتی می‌دانند. علاوه بر این، ۹۰ درصد مردم عادی از این پیروزی های کوچک انگیزه می گیرند.
در ادامه محققان دریافتند که پیروزی ها و اتفاقات خوش آیند کوچک در میان میانسالان ۵۸ درصد و جوانتر ها  ۵۹ درصد بوده و بیشتر این موارد شامل شنیدن یک موسیقی جدید، تکمیل یک فعالیت مراقبتی از خود و سایر تلاش‌های آرامش ‌بخش هستند.به گزارش سینا، در همین حال، افراد مسن و پیرتر احساس می‌ کنند انجام کارهای خانه، تزئینات فصلی و سایر اهداف مربوط به خانواده، رضایت‌ بخش ‌ترین نوع پیروزی های کوچک برای دستیابی هستند.

بر اساس این آمار ها ۹۰ درصد از مردم معقتقدند که این شادی های کوچک تأثیر مثبتی بر سلامت روان آنها دارد و ۸۲ درصد معتقدند که این اتفاقات کلید داشتن یک روز خوب هستند.

سارا بیت ترف، سرپرست این تیم پژوهشی درباره یافته های فوق می گوید: یکی از چیزهایی که در دو سال گذشته یاد گرفته ایم این است که تشخیص دستاوردهای زندگی تا چه حد اهمیت دارد.
به گزارش سیناپرس، در همین راستا، پاسخ دهندگان مواردی مانند پرداخت صورت حساب های معوقه یا رسیدن به یک سقف مشخصی از پس انداز یا اتفاقات شیرین مانند گرفتن یک فنجان قهوه رایگان را به عنوان سایر پیروزی های کوچک ذکر کردند.

در خاتمه گفتنی است، پنجاه و چهار درصد مردم فکر می کنند که اشتراک گذاری موفقیت های کوچک با دوستان و خانواده بهترین راه برای لذت بردن از آن ها است و بنا به گفته محققان، هیچ راهی بهتر از خوردن یک غذای دلپذیر و دور هم جمع شدن برای جشن گرفتن این پیروزی های کوچک و رضایت‌ بخش، وجود ندارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل