نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کوپول روسی وارد جنگ فضایی شد

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد چند دهه پس از پایان جنگ سرد بین قدرت های شرق و غرب جهان، مجددا در آستانه یک نبرد غیر مستقیم بین روسیه و آمریکا قرار داریم که این بار عرصه های این جنگ بسیار فراتر از کره زمین بوده و دامنه آن به فضا می رسد. 
در پی تاسیس شاخه فضایی ارتش ایالات متحده، ماه پیش ارتش روسیه در جریان یک مانور جنگ های فضایی، یک ماهواره از رده خارج در مدار زمین را با موشک هدف قرارداد که این موضوع واکنش تند آمریکا و سازمان فضایی ناسا را در پی داشت که این عملیات را اقدامی نسنجیده قلمداد کردند که جان فضانوردان ایستگاه بین المللی را به خطر انداخت. در آن زمان روسیه اعلام کرد همه چیز در این عملیات تحت کنترل بوده و خطری متوجه فضانوردان نخواهد شد.

از  سوی دیگر شواهد نشان دهنده این موضوع است که روسیه به طور جدی پیگیر تاسیس شاخه نظامی – فضایی خود بوده و به هیچ عنوان قصد ندارد از رقیب قدرتمند خود عقب بماند. به گزارش سیناپرس، ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز گذشته به طور رسمی خبر از ساخت سامانه دفاع فضایی این کشور داده و گفت: ارتش روسیه در حال تکمیل قابلیت ها و فناوری های سیستم دفاع فضایی بوده و در این راستا  پرتاب پنجمین ماهواره کوپول (Kupol) انجام گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش روسیه نیز در این رابطه اعلام کرد: ‌قابلیت ‌های رزمی و فناوری ‌های کنترل سامانه حمله فضایی ما در حال افزایش است. خوشبختانه پنجمین ماهواره کوپول به فضا پرتاب شده و ما گام بلندی در این زمینه برداشته ایم.
ژنرال سرگئی شویگودر این خصوص تاکید کرد: ارتش روسیه پست فرماندهی و  واحد پیشرفته سیستم فضایی را برای خود تعریف و تاسیس کرده است. وی همچنین در خاتمه توضیحاتش اعلام کرد ساخت قرارگاه فرماندهی ارتقا یافته غربی و سامانه دفاع فضایی روسیه به پایان رسیده و عملیات آزمایشی آن آغاز شده است.

مترجم:لیلی دهقان پور
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل