نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه گسترده روسیه برای توسعه ماموریت های انسانی در فضا

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر تنها چند کشور معدود از جمله ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین  در کنار شرکت های خصوصی مشهور و قدرتمندی همچون اسپیس ایکس و بلو اوریجین قادر به اعزام فضانورد به ماموریت های فضایی هستند. در این میان آژانس فضایی روسیه در نظر دارد توانمندی خود در این حوزه را افزایش دهد. در همین رابطه سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی برنامه های فضایی سرنشین دار آژانس فضایی روسیه اعلام کرد صنعت فضایی این کشور توانایی تولید چهار فضاپیمای سرنشین دار در سال را دارد که از این فضاپیما ها برای انجام پروازهای مداری استفاده خواهد شد.

وی در این رابطه و طی یک مصاحبه رسمی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر که آمریکایی‌ها برای انجام ماموریت های فضایی شروع به پرواز با فضاپیماهای خود کرده اند ما نیز با تکیه بر توانمندی های بومی خود و استفاده از راکت های فضایی ساخت روسیه در این رقابت حضور داشته و  باید حداقل دو فضاپیمای سرنشین دار در سال تولید کرده و در صورت لزوم قادر باشیم این آمار را به چهار فضاپیما در سال برسانیم.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، دیمیتری روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه، هدف خود را توسعه برنامه ای برای افزایش تولید فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام اس به تعداد چهار فضاپیمای سرنشین دار در سال تعیین کرده بود. به گفته مدیران ارشد آژانس فضایی روسیه، چنین اقداماتی برای توسعه گردشگری فضایی در آینده ای نزدیک ضروری است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل