نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازگشت گردشگر میلیاردر ژاپنی از فضا

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش  و در ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه صبح به وقت قزاقستان،  یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی و شخصیت برجسته دنیای مد، او یوزو هیرانو دستیار وی و الکساندر میسورکین فضانورد اهل روسیه در حدود ۱۴۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر ژزکازگان در یک کپسول سایوز روسی در استپ های قزاقستان فرود آمدند.

گفتنی است این عملیات فرود با حاشیه هایی نیز همراه بوده زیرا هوای ابری و مه موجود در منطقه  از استقرار بالگردهای جستجو و نجات جلوگیری کرده و در نتیجه  تیم‌های امدادی با خودرو های ویژه برای کمک به خدمه و انجام معاینات پزشکی به محل فرود اعزام شدند. بر این اساس اعلام شد هر سه مسافران فضایی بازگشته به زمین در شرایط مناسبی قرار داشته و سلامت هستند.
به گزارش سیناپرس، مائزاوا ۴۶ ساله، و هیرانو ۳۶  ساله ، اولین گردشگرانی بودند که از سال ۲۰۰۹ به بعد از ایستگاه فضایی بازدید کردند. مائزاوا هفته گذشته در گفت ‌وگو با رسانه ها طی مصاحبه ‌ای زنده از ایستگاه فضایی در حال گردش، گفت: وقتی در فضا هستید، متوجه می ‌شوید که داشتن این تجربه شگفت‌انگیز چقدر ارزشمند است.

مائزاوا در پاسخ به سوالی در مورد گزارش هایی مبنی بر پرداخت بیش از ۸۰ میلیون دلار برای این سفر ۱۲ روزه، گفت که نمی تواند مبلغ قرارداد را فاش کند اما اعتراف کرد که تقریباً  این مبلغ را پرداخت کرده است.

به گزارش سیناپرس، مائزاوا همچنین در مصاحبه خود از مدار زمین، انتقاد کسانی که تصمیم او را برای خرج کردن پول برای سفرهای فضایی به جای استفاده از آن برای کمک به مردم زیر سوال می‌برند، را بی مورد دانسته و اعلام کرد: کسانی که انتقاد می ‌کنند احتمالا  کسانی هستند که هرگز به فضا نرفته ‌اند.

وی شرایط خود در مدار زمین را عجیب توصیف کرده و گفت: احساس کمی بیماری و مشکل در حرکت داشته  و خوابیدن کمی برایش دشوار است. به باور این میلیاردر ژاپنی، گردشگران فضایی آینده باید آمادگی داشته باشند تا پنج روز را با گرانش صفر سپری کنند.
وی همچنین تاکید کرد:  از سفر خود خوشحال است و ۱۲  روز برای من  زمان مناسبی بود تا با شرایط سازگار شده و از سفرم لذت ببرم.

وی همچنین پس از درخواست های مکرر  مردم برای ثبت تجربه خود و معرفی ایده‌های قبل از پرواز، فهرستی از ۱۰۰ کاری که باید در فضا انجام شود تهیه کرده که شامل انجام برخی ورزش‌ها در داخل ایستگاه فضایی مانند بدمینتون، تنیس روی میز و گلف می‌ شود.
این تاجر ژاپنی  ثروت خود را در صنعت مد و خرده فروشی به دست آورد و بزرگترین مرکز خرید آنلاین مد ژاپن به نام Zozotown را راه اندازی کرده است. مجله فوربس دارایی خالص او را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده است.
در خاتمه گفتنی است این سرمایه دار همچنین یک پرواز در اطراف ماه با فضاپیمای الون ماسک رزرو کرده است و قرار است هشت نفر دیگر در این سفر به وی بپیوندند. این سفر فضایی در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.
مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: phys.org
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل