تاثیرات منفی قرنطینه کرونا در زنان بیشتر از مردان بود

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد قرنطینه کرونا به طور خاص بر شرایط مردان و زنانی که با درد مزمن زندگی می کنند تاثیر داشته و  زنان شدت درد بیشتری را طی این دوره تجربه کرده اند.

به گفته محققان، تفاوت بین زنان و مردان را می توان با مسئولیت های مراقبتی اضافی و واکنش عاطفی ناشی از همه گیری مرتبط دانست. در این میان تحقیقات قبلی نشان می دهد که موقعیت های پر استرس از جمله جنگ و پیامدهای حملات تروریستی می تواند درد مزمن را تشدید کند. در طول قرنطینه‌ های ناشی از کرونا در سراسر جهان، گروه‌های آسیب ‌پذیر به‌ طور خاص از افزایش انزوا، تنهایی، اضطراب و عدم اطمینان مالی و همچنین ناتوانی در دسترسی به مراقبت‌های معمول آسیب دیدند. با این حال، پیامدهای روانی اجتماعی این بیماری بر افراد مبتلا به درد مزمن به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است.

دکتر کوردولا لانگ-ایلیویچ، پژوهشگر ارشد این مطالعات در دانشگاه پزشکی گراتس در اتریش، می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد که بیماری همه گیر کرونا ممکن است مشکلات درد مزمن و برخی نابرابری های جنسیتی را تشدید کند.

درک اینکه چگونه افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار می گیرند و توسعه مداخلات مدیریت درد که به وضوح زنان را هدف قرار می دهد، بسیار مهم است. به گزارش سیناپرس، برای بررسی اینکه چگونه محدودیت‌های قرنطینه کرونا بر افراد مبتلا به درد مزمن تأثیر می ‌گذارد، محققان از بزرگسالانی که حداقل یک سال درد مزمن را تجربه کرده بودند دعوت کردند تا یک نظرسنجی مبتنی بر وب را تکمیل کنند. به گزارش سیناپرس، از شرکت ‌کنندگان در مورد شدت درد خود در دوره  قبل و در طول  قرنطینه سؤال شده و همچنین از آنها خواسته شد در مورد مدیریت درد دارویی و غیر دارویی، فعالیت بدنی، عوامل اجتماعی و روانی خود طی این دوران توضیح دهند.

در این راستا، از ۵۷۹ پاسخ دریافت شده،  ۱۳۸ مرد  و ۴۴۱  زن  با میانگین سن ۴۲ سال از سوی محققان مورد تحلیل قرار گرفت. در ادامه پژوهشگران تفاوت‌ ها را در سطح متوسط درد گزارش شده قبل و بعد از اولین قرنطینه محاسبه و سطوح را بین زنان و مردان مقایسه کردند.
 پاسخ ‌ها نشان داد که زنان مبتلا به درد مزمن، در طول اولین قرنطینه، در مقایسه با سطح درد معمولی ‌شان قبل از این دوره، شدت درد بیشتری را تجربه کردند در حالی که میانگین امتیاز شدت درد مردان نسبت به زنان کمتر گزارش شد. به گزارش سیناپرس، لانگ-ایلیویچ در این رابطه می‌ گوید: اگرچه شدت درد گزارش شده بین مردان و زنان قبل از کووید-۱۹ مشابه بود، اما داده ‌های ما به وضوح نشان می ‌دهد که زنان تشدید بیشتری از درد مزمن را در طول دوره قرنطینه تجربه کردند.

این موضوع احتمالاً منعکس ‌کننده تأثیر نامتناسب قرنطینه‌ بر زنان، به‌ ویژه مسئولیت‌های مراقبتی اضافی، افزایش خشونت خانگی، و افزایش آسیب ‌پذیری آنها در برابر اضطراب، افسردگی و استرس حاد است که انتظار می ‌رود همه این علائم بر شدت درد تأثیر بگذارد.

مترجم: فاطمه سادات علوی
منبع: eurekalert
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا