نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تنوع گونه های جانوری خطر آتش سوزی جنگل ها را کم می کند

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند بازسازی و احیای جنگل می تواند شدت آتش سوزی های بعدی را کاهش داده و به نفع جمعیت گونه های جانوری باشد. در این مطالعه به طور خاص شرایط جغدهای خالدار کالیفرنیا که به شدت با اختلالات مرتبط با زیستگاه هایشان مواجه شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر گاوین جونز، سرپرست این تیم مطالعاتی و بوم شناس ایستگاه تحقیقاتی کوه های راکی و خدمات جنگلی در این رابطه گفت: احیای جنگل، آتش ‌سوزی ‌های طبیعی را محدود کرده و از حفاظت از گونه‌ ها در شرایط تغییرات آب و هوایی حمایت می ‌کند. این تحقیق نشان می دهد که بازسازی جنگل نقش مهمی در حفظ گونه های در خطر همچون جغدهای خالدار دارد.
جونز در ادامه توضیحاتش افزود: ما نشان دادیم که بازسازی جنگل ها با کاهش قرار گرفتن در معرض آتش سوزی که منجر به از دست دادن زیستگاه لانه سازی برای جغدها،می شود، مزایایی را برای محیط زیست فراهم می کند. به گزارش سیناپرس، در این مطالعات دانشمندان یک مدل شبیه سازی آتش سوزی در جنگل ایجاد کردند که آتش سوزی های شدید آینده را در سراسر منطقه نوادا تا اواسط قرن فعلی پیش بینی می کرد. در ادامه مقدار پیش ‌بینی ‌شده آتش‌ سوزی شدید به عنوان تابعی از کاهش سوخت شبیه ‌سازی شده و روش ‌های احیای جنگل تغییر کرد. سپس مدل آتش به یک مدل جمعیتی جغدهای خالدار کالیفرنیا در سراسر سیرا نوادا مرتبط شده و همچنین به اثرات مستقیم بالقوه احیای جنگل ها بر زیستگاه جغدها تمرکز شد.
این مطالعه نشان می دهد که احیای جنگل ها در داخل زیستگاه جغدها، میزان آتش ‌سوزی شدید پیش ‌بینی ‌شده را تقریباً به نصف کاهش می ‌دهد. به گفته جونز، حتی در شرایط تغییرات آب و هوایی، مدیریت جنگل ها می‌ تواند با کاهش آتش ‌سوزی جایگزین در آینده به حفاظت از اکوسیستم جنگلی کمک کرده و این کار را به گونه ‌ای انجام دهد که از زیستگاه گونه‌های حساسی مانند جغدهای خالدار کالیفرنیا محافظت کند. به گزارش سیناپرس، جونز در خاتمه توضیحات خود افزود که تیم تحقیقاتی اکنون در حال گسترش تلاش های خود فراتر از جغدهای خالدار است تا ببیند چگونه حیات وحش گسترده تر جنگل ممکن است به کنترل آتش سوزی و مدیریت جنگل در آینده پاسخ دهد.
شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Ecology and Environment منتشر شده است.
مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل