نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهش های بعدی کرونا پیش بینی می شود

به گزارش سیناپرس، معاون نخست وزیر روسیه عصر روز گذشته اعلام کرد که این کشور مبلغ ۸۹ میلیون روبل برای تعیین توالی گونه های ویروس کرونا پرداخت می کند. تاتیانا گولیکووا همچنین در این رابطه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۷۷ مجموعه علمی و پژوهشی برای انجام آزمایش نمونه های ویروس کرونا در روسیه ثبت شده است. ظهور سویه های جدید و متعدد ویروس کرونا این موضوع را نشان می دهد که ویروس فوق قابلیت جهش ژنتیکی بالاییی داشته و به همین دلیل باید نسبت به مطالعه و شناخت این ویروس اقداماتی اساسی انجام داد. وی که در جلسه سالانه آکادمی علوم روسیه حضور داشت در تکمیل توضیحات خود افزود: در همین راستا دولت روسیه تصمیم گرفت بودجه ای برابر با ۸۹ میلیون روبل ‌(برابر با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) برای تعیین توالی جهش‌ های ویروس کرونا و به طور خاص سویه اومیکرون اختصاص دهد.
به گزارش سیناپرس، پیس بینی می شود با کمک این بودجه، دانشمندان قدر باشند به بررسی و توالی یابی کامل ژنوم ویروس کرونا در سویه های مختلف شناسایی شده این ویروس از جمله سویه اومیکرون بپردازند.
این مطالعات می تواند دانشمندان را قادر به شناخت بهتر ویروس کرونا کرده و درک آن ها را از رفتارهای ژنتیکی این ویروس افزایش دهد. در نهایت پیش بینی می شود به کمک این پروژه تحقیقاتی امکان شناسایی جهش های احتمالی بعدی این ویروس ممکن شده و دانشمندان پیش از غافلگیر شدن بر اثر ظهور یک سویه جدید، خود را برای مقابله با آن آماده کنند.
مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل