نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پروژه ناسا برای رمز گشایی زلزله

سازمان ناسا در برنامه ویژه ای از ساختارهای طراحی الگوریتم برای شناسایی زلزله پیش از وقوع آن استفاده خواهد کرد. این پروژه که توسط این سازمان با نام Quest for Quakes به معنای در جستجوی لرزش ها نامیده شده است شامل یک برنامه دو هفته ای است. هدف این برنامه دو هفته ای این است که بتوان کدهای نرم افزاری جدیدی را ابداع کرد که بتوانند پالس های الکترومغناطیسی را بررسی کرده و به این ترتیب بتوانند به کمک آنها به سراغ پیش بینی زلزله بروند.

کریگ دابسون به عنوانی یک دانشمند و برنامه نویس فعال در مرکز واشنگتن سازمان ناسا درباره این پروژه می گوید: «توسعه و طراحی یک رویکرد قابل اعتماد که بتواند بین پالس های الکترومغناطیسی ناشی از زلزله و موارد بی شمار تولید شده از منابع انسانی، تفاوت قائل شود، عملا یک چالش بزرگ است. ما برای دیدن ایده های نوآورانه در این رقابت ها و یادگیری موارد بیشتر درباره این رخداد بحث برانگیز، بسیار مشتاق هستیم.»

ثبت نام این چالش در روز 27 جولای (سه روز پیش) آغاز شده است و تا روز 9 آگوست ادامه خواهد داشت. در این چالش، شرکت کنندگان می توانند داده های مربوط به دریافت پالس های الکترومغناطیسی در طول بازه زمانی سه ماهه نسبت به وقوع زلزله های اخیر را از طریق حسگرهای متعدد و مختلف در اختیار داشته باشند.

در این رقابت ها، شرکت کنندگان برای مدت زمان 2 هفته وقت خواهند داشت تا بتوانند داده های مربوط به سیگنال های ناشی از زلزله را از سیگنال های دیگر تفکیک کرده و با الگوریتم خود امکان تکرار این فرایند برای سایر مجموعه داده ها را نیز فراهم کنند.

شایان ذکر است که سازمان ناسا برای کسی که این رقابت را با پیروزی پشت سر بگذارد، یک جایزه بزرگ در نظر گرفته است و افراد پیروز از هدیه ای به مبلغ 250 هزار دلار وجه نقد برخوردار خواهند شد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل