نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرتاب ماهواره های مخابراتی فوق سریع به مدار زمین

به گزارش سیناپرس، تا ساعاتی دیگر یک موشک حامل ماهواره های مخابراتی Ekspress-AMU-3 و Ekspress-AMU-7 از سایت شماره ۲۰۰ روسیه به فضا پرتاب خواهد شد. امروز در ساعت ۱۵:۰۷ به وقت مسکو، پرتاب همزمان ماهواره‌ های AMU7 و AMU3 با کمک یک موشک پروتون-ام از پایگاه فضایی بایکونور برنامه‌ ریزی شده است.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده در حدود ۹ دقیقه پس از بلند شدن از سطح زمین، راکت شامل تقویت کننده و دو ماهواره ارتباطی از مرحله فوقانی حامل جدا می شوند. در ادامه این پرتاب، ماهواره Ekspress-AMU-7 در ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه و ماهواره Ekspress-AMU3 در ۱۸ ساعت و ۷ دقیقه از تقویت کننده جدا می شوند. این ماهواره ها در نهایت با کمک دو رانشگر SPD-100V و یک موتور SPD-14OD در مدار زمین قرار خواهند گرفت.
لازم به توضیح است که از مرحله پرتاب تا اجرایی شدن این ماهواره ها ، بیش از ۵۶ روز برای ماهواره Ekspress-AMU7 و بیش از ۵۹ روز برای Ekspress-AMU3 زمان مورد نیاز خواهد بود. 
بر اساس گزارش های پیشین، انتظار می رفت که ماهواره های مخابراتی Ekspress-AMU3 و Ekspress-AMU7 در سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شوند. نیکلای تستوئیدوف، مدیر عامل شرکت سیستم های ماهواره ای اطلاعات رشتنف (Reshetnev) در سپتامبر سال جاری اعلام کرد که تولید این ماهواره ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا و تاخیر در تحویل محموله ها به تعویق افتاده است. 
دیمیتری روگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه نیز در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که پرتاب این ماهواره ها برای پایان سال ۲۰۲۱ تغییر کرده است. در همین راستا این سازمان، برنامه پرتاب خود را به ماه دسامبر امسال موکول کرد.
متعاقبا پس از برطرف کردن تمام ایرادات و تایید کمیسیون دولتی تصمیم گرفته شد که موشک حامل پروتون ام به سکوی پرتاب تحویل داده شود تا برای پرتاب امروز (۱۳ دسامبر) آماده شود. به گزارش سیناپرس، این موشک پروتون-ام برای سوخت گیری و پرتاب آماده است و طبق برنامه ریزی در ساعت  ۱۵:۰۷ به وقت مسکو به فضا پرتاب می شود.
مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل