کنترل کرونا به کمک هوش مصنوعی

به گزارش سیناپرس، مقامات دولت کره جنوبی در حال راه اندازی پروژه ای با بودجه ملی در شهر بوچئون، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور هستند که به کمک هوش مصنوعی از انتشار کرونا جلوگیری می کند. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، این طرح قرار است در ابتدای سال آینده میلادی عملیاتی شود.

این سیستم از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره برای تجزیه و تحلیل فیلم‌ های جمع ‌آوری ‌شده توسط بیش از ۱۰ هزار و ۸۲۰ دوربین مداربسته استفاده کرده و در ابتدا افرادی که دارای آزمایش مثبت کرونا هستند شناسایی و سپس حرکات یک فرد آلوده و افرادی که با وی تماس نزدیک داشته ‌اند و اینکه آیا شخص مورد نظر ماسک زده است یا خیر را بررسی می کند.

گفتنی است این طرح طبق یک برنامه تجاری به ردیابی هوشمند شهروندان پرداخته و به این ترتیب می توان افراد مبتلا به بیماری را شناسایی و تعامل آن ها با سایرین را ردیابی کرده و از انتشار کرونا جلوگیری کرد. به گزارش سیناپرس، این موضوع به طور خاص در پیشگیری از انتشار سویه های جدید موثر بوده و در صورت نیاز به قرنطینه، مسئولان بهداشتی می توانند افراد در معرض خطر را از سایرین جدا کنند.

در این میان برخی افراد استفاده از این سامانه را نقض حقوق شهروندی و حریم خصوصی افراد می دانند اما مدافعین این طرح می گویند؛ هوش مصنوعی با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی موجود به خوبی قادر است افراد را حتی در صورت داشتن ماسک شناسایی کرده و به اطلاعات پزشکی آن ها دسترسی داشته باشد. استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر افزایش میزان تاثیرگذاری کنترل پراکندگی بیماری، موجب حفظ حریم خصوصی افراد شده و به این دلیل قابل اعتماد است. 
به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت موفقیت این طرح، بتوان از آن برای جلوگیری از وقوع همه گیری های گسترده جهانی بهره برد که البته این موضوع نیازمند وجود زیرساخت های لازم از جمله دوربین های شهری متعدد و بانک اطلاعاتی جامع از شرایط پزشکی شهروندان است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: trtworld

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا