نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دلیل گرایش‌ مردان به جواهرات چیست؟

به گزارش سینا‌پرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که مرز بین مد مردانه و زنانه بسیار مبهم بوده و با تغییر زمان این ابهام افزایش پیدا می کند. از هر ۱۰ جوان، ۷ نفر معتقدند که سبک لباس پوشیدن آنها یا مد انتخابیشان نسبت به نسل های قبلی از نظر جنسیتی تغییر کرده و سیال تر شده است.

در حالی که مد به طور مداوم به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی تغییر می کند، سبک یا مد شخصی با سرعت کمتری توسعه می یابد. در این میان اصطلاح شیک بودن یا شیک پوشی نیز در حال تکامل بوده و وابسته به زمان تعریف می شود.  

یک نظرسنجی جدید ۵۰۰ زن و ۵۰۰ مرد متولد بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی و ۵۰۰ زن و ۵۰۰ مرد متولدین ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۷ میلادی را مورد بررسی قرار داد تا نشان دهد نسل های جوان چگونه به روند مد و استفاده از تزئینات نگاه می کنند. ۷۰ درصد از همه شرکت کنندگان ادعا کردند که سبک پوشش آنها تغییر کرده و کمتر به انتظارات سنتی مرد یا زن از مد محدود می شود. به گزارش سینا‌پرس،۶۰ درصد، استایل خود را رسمی توصیف کرده و نیمی از آنها معتقدند که تا ۱۰ سال آینده همچنان طبق مد پیش خواهند رفت. ۴۰ درصد دیگر فکر نمی کنند که سبک آنها در این مدت تغییر کند.

جالب است که افراد قدیمی تر و متولدین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۷ میلادی روی حفظ ظاهر فعلی خود ثابت قدم تر بوده و ۴۶ درصد معتقدند در دهه آینده نیز به آن پایبند خواهند بود در حالی که این رقم برای متولدین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی ۴۲ درصد است. 

به گزارش سینا‌پرس، ۷۱ درصد از شرکت کنندگان موافقند که امروزه استفاده از جواهرات برای مردان از نظر اجتماعی قابل قبول تر از چند سال پیش است. تقریباً دو سوم برابر با ۶۵ درصد از مردان جوان هنگام استفاده از تزئینات احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند. فارغ از جنسیت، از هر سه نفر، یک نفر اعلام کرد که گوشواره رایج ترین جواهراتی است که استفاده می کند. 

به گفته محققان، در مردان جواهرات را برای نمایش موقعیت یا ثروت یا به دلایل فرهنگی استفاده می کردند اما گرایش‌های فعلی مردان به جواهرات بیشتر به ابراز وجود و اعتماد به نفس باز می گردد.

مترجم: یوسف دراوی زاده
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل