نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت نسل جدید باتری به کمک بروفن

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر پیشرفت فناوری های مختلف در حوزه های مخابرات و تلفن همراه و وسایل نقلیه الکتریکی سبب شده است تا نیاز صنایع به باتری های مقاوم و کارآمد افزایش پیدا کند. متاسفانه یکی از مشکلات موجود در توسعه این فناوری ها، عدم وجود تکنولوژی مناسب برای ساخت باتری هایی است که نسبت به باتری های فعلی دارای قابلیت های بیشتری باشند.

دانشمندان در تلاش هستند تا روش جدید برای تولید بروفن ایجاد کنند که به آنها اجازه می دهد ورقه های بزرگی از ماده دو بعدی ساخته و از تخریب آن محافظت کنند در همین راستا تیمی از پژوهشگران به سرپرستی مارک گونزالس کوکسارت و ویلی اوورتر از دانشگاه فنی مونیخ با همکاری هرمان ساچدف، از دانشگاه بوندسوئر در  بررسی های اخیر خود دریافتند که می توان از بروفن برای ساخت نسل جدید باتری ها با قابلیت و توانایی های بیشتر استفاده کرد.
یافته های این تیم مطالعاتی نشان داده است که ماده بوروفن، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵سنتز شد، باید دارای خواصی قابل مقایسه با گرافن باشد که این ویژگی اجازه می دهد از آن در تولید باتری ها و سایر تجهیزات مشابه استفاده کرد. در این پژوهش، دانشمندان  توانسته اند کریستال هایی با عرض تنها چند ده  نانومتر بسازند که قابلیت استفاده به جای گرافن را دارد.

مارک هرسام از دانشگاه نورث وسترن در این رابطه می ‌گوید: نمایش حوزه‌ های بزرگ تک بلوری گام مهمی در جهت تحقق پتانسیل بروفن در ساخت باتری است. در این مسیر اولین چالش موجود، تولید مقادیر بیشتر بوروفن برای کاربردهای بالقوه مورد نظر در صنایع است و  تولید این کریستال های بزرگ ما را  قادر می سازد تا برخی از خواص پیش بینی شده مواد را آزمایش کنیم.

به گزارش سیناپرس، یکی از محدودیت های روش فوق این است که نیاز به رسوب در یک محیط بسیار تمیز دارد، بنابراین محققان سنتز خود را در فشار کمتر از حدود ۱۰۰نانو پاسکال انجام دادند.

در نهایت محققان امیدوارند با کمک روش های مبتنی بر سنتز بروفن، موفق شوند باتری هایی با قابلیت شارژ سریع تر و همچنین ظرفیت ذخیره انرژی تولید کنند.

مترجم: فاطمه سادات علوی 
منبع: cen.acs
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل