نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا دائما احساس خستگی می کنیم؟

به گزارش سیناپرس، محققان در جدیدترین بررسی های خود دریافتند که تقریبا دو سوم مردم از اوایل سال ۲۰۲۰ و هم زمان با همه گیری کرونا به طور دائم احساس خستگی  و کاهش تمرکز می کنند.

مطالعه ای که روی دو هزار شرکت کننده انجام شد، نشان می دهد ۵۹ درصد از افراد از اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل اینکه زمان زیادی را در خانه می گذرانند به ‌طور دائم انرژی خود را از دست داده و احساس خستگی می کنند. ۵۸ درصد اعتراف می کنند که احساس از هم گسیختگی و عدم تمرکز داشته و به نظر نمی رسد چند لحظه خوابیدن راه حل مناسبی برای رفع آن باشد. ۵۵ درصد افراد نیز فکر می کنند که هیچ مقدار استراحت یا خواب نمی تواند به آنها کمک کند تا در طول روز تمرکز بهتری داشته باشند. ۵۶ درصد نیز رایج ترین دلیل کاهش انرژی خود را برنامه ریزی ضعیف خواب و کمبود استراحت می دانند. 
قابل توجه است که در حدود نیمی از پاسخ دهندگان استفاده زیاد از صفحات نمایش مانند موبایل و تبلت و غیره را که به گونه ای همه گیری آن را تحمیل کرده، دلیل این خستگی می دانند. یک نفر از هر سه نفر از این افراد، در خانه کار می کنند و ۶۹ درصد از این افراد دعا کرده اند که کار کردن در خانه برنامه خواب آنها را به هم ریخته است.

به گفته محققان تقریباً همه افرادی که از خانه کار می کنند کمی احساس خستگی و عدم تمرکز دارند و سعی می کنند با مصرف کافئین آن را برطرف کرده و انرژی خود را به دست آورند اما معمولا این عمل پاسخگو نیست.به گزارش سیناپرس، در حالی که ۴۹ درصد از این افراد معتقدند کار حضوری و تعامل با دیگر همکاران می تواند به آنها شادابی و هوشیاری دهد. در عین حال ۴۷ درصد از مصرف کنندگان کافئین فکر می کنند که این عمل بهترین راه برای بازگشت به احساس بهره وری و تقویت انرژی است.

مترجم: مریم عالمی
منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل