نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جف بزوس شش گردشگر فضایی را به مدار فرستاد

به گزارش سیناپرس، خدمه مأموریت NS-19، که سومین پرواز نیو شپرد محسوب می شد، ساعاتی پیش در ایالات متحده به فضا اعزام شدند. این ماموریت با حضور لورا شپرد چرچلی، مایکل استرهان، ایوان دیک، دیلن تیلور، کامرون بس و لین بس انجام شد.

گفتنی است لورا شپرد چرچلی دختر بزرگ آلن شپرد اولین آمریکایی است که به فضا پرواز کرده و پنجمین انسانی است که روی ماه فرود آمده است. مایکل استرهان بازیکن سابق فوتبال و یک شخصیت تلویزیونی است که هر دوی این افراد به عنوان مهمان جف بزوس، بنیانگذار بلو اوریجین به مدار زمین رفتند. چهار مسافر دیگر این پرواز گردشگری و تبلیغاتی، افرادی بودند که برای این پرواز گران قیمت، پول پرداخت کرده و به طور رسمی گردشگر فضایی محسوب می شدند.

به گزارش سیناپرس، این افراد شامل ایوان دیک خلبان حرفه ای، دیلن تیلور مدیر عامل وویجر اسپیس و کامرون و لین بسند بودند که دو نفر آخر این فهرست، پدر و پسر هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه،  پرواز بلواوریجین به ارتفاع کمی بیش از ۱۰۷ کیلومتری زمین رسیده و سپس با موفقیت به زمین بازگشته و فرودی هیجان انگیز را تجربه کردند.

باب اسمیت، مدیرعامل شرکت بلو اوریجین در این رابطه گفت: امروز یک پرواز عالی داشتیم. این ششمین پرواز ما در سالی جاری تحت برنامه نیو شپرد بود. ما ۱۴ فضانورد را به فضا بردیم، یک پرواز محموله ناسا را انجام دادیم که سنسورهای فرود ماه را آزمایش می کند. به گزارش سیناپرس،من از مسافران، فضانوردانمان و البته تیم فنی بلو اوریجین برای کسب این دستاوردهای مهم تشکر کنم. من بسیار مفتخرم که بخشی از این این تیم متعهد و سختکوش هستم که تضمین می کند همه پروازهای نیو شپرد ایمن و قابل اعتماد بوده و باید تاکید کنم که این شروع فعالیت های ماست.

گفتنی است تمامی خدمه NS-19 گواهینامه های پروازی خود را دریافت کرده و به این ترتیب با ظهور عصر گردشگری فضایی تجاری، از سال ۲۰۲۲، اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای گردشگری فضایی به طور جدی تر مجوز صادر خواهد کرد. بر این اساس هر فردی که این مجوز را دریافت کند مجاز است به ارتفاع ۸۰ کیلومتری از سطح زمین اعزام شود.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی اتفاق می فتد که طی روزهای گذشته شاهد سفر یک میلیاردر ژاپنی به ایستگاه بین المللی فضایی در قالب گردشگری فضایی بودیم و به این ترتیب می توان رسما شاهد آغاز عصر گردشگری در فضا و شکل گیری رقابت شرکت های دولتی و خصوصی فعال در این حوزه برای ارائه خدمات به مسافرانی که قصد تجربه این سفر هیجان انگیز را دارند باشیم. در ادامه به تماشای تصاویر عملیات جدید بلواوریجین می پردازیم.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: spaceq

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل