نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شکار ویروس کرونا در نور ماورا بنفش

به گزارش سیناپرس، این کشف توسط یاسوهیرو تسوکاموتو (Yasuhiro Tsukamoto) و تیم تحقیقاتی او در دانشگاه استانی کیوتو در غرب ژاپن انجام شد که بهره گیری از آن می ‌تواند منجر به تولید روش آزمایش کم‌ هزینه ویروس کرونا را در خانه شود.

تحقیقات پیشین نشان داده بود که پرندگان مقاومت بالایی در برابر این بیماری تنفسی دارند. در همین راستا دانشمندان کار خود را با ایجاد یک فیلتر ماسک پوشش داده شده با آنتی ‌بادی‌ های شترمرغ که ویروس را هدف قرار می‌دهند، آغاز کردند.

در ادامه این پژوهش از افراد خواسته شد تا این ماسک‌ ها را پوشیده و پس از هشت ساعت فیلترها برداشته شده و با یک ماده شیمیایی اسپری شدند به طوریکه در صورت وجود ویروس در زیر نور ماوراء بنفش می‌درخشد. نتایج آزمایش بسیار جالب بود، فیلترهای استفاده شده توسط افراد آلوده به کووید در اطراف بینی و دهان می درخشیدند.

به گزارش سیناپرس، این تیم تحقیقاتی امیدوار است که این ماسک ها را بیشتر توسعه دهند تا در صورت شناسایی ویروس بتوانند به طور خودکار بدرخشند.  تسوکاموتو، استاد دامپزشکی و رئیس دانشگاه استانی کیوتو، سال ها بر روی شترمرغ ها مطالعه کرده و به دنبال راه هایی برای تطبیق قدرت ایمنی آنها برای مبارزه با آنفولانزای پرندگان، آلرژی و سایر بیماری ها است. او در ادامه توضیحاتش اعلام کرد که پس از پوشیدن یکی از این ماسک ‌های ویژه، به مثبت بودن آزمایش کرونا خود پی برده است. در ادامه تحقیقات، استفاده این ماسک ها در تشخیص کرونا با آزمایش های متداول و استاندارد نیز تایید شد.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: theguardian
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل