نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تورگردشگری فضایی میلیاردر ژاپنی آغاز شد

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد رفته رفته گردشگری فضایی وارد مرحله جدیدی از حیات خود شده و هر روز شاهد استقبال بیشتری از این حوزه هستیم. هرچند هنوز تا ارائه سفرهای اقتصادی که عموم مردم قادر به استفاده از آن باشند در این حوزه فاصله زیادی وجود دارد.

مائزاوا، بنیانگذار خرده‌ فروشی آنلاین مد ژاپنی Zozo، در این پرواز توسط دستیار تولید و فیلمبردارش یوزو هیرانو همراهی می شود که وظیفه دارد تجربه این سفر فضایی را ثبت کند. الکساندر میسورکین، فضانورد کهنه کار روسی، فرماندهی این مأموریت را بر عهده دارد.

این فضاپیما پیش از سپیده دم روز چهارشنبه از قزاقستان بلند شد و انتظار می رفت تا حدود شش ساعت دیگر به ایستگاه فضایی برسد. به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مائزاوا تقریبا دو هفته را با هیرانو و فضانورد روسی الکساندر میسورکین در فضا سپری خواهد کرد. در طول این ماموریت، او تعدادی کار از فهرست یک صد چالشی که برایش در نظر گرفته شده است را انجام خواهد داد. برخی از این چالش ها در تور گردشگری فضایی وی عبارتند از  کوتاه کردن مو در شرایط گرانش صفر و بازی تنیس روی میز با فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی.

به گزارش سیناپرس،پرواز تجاری فضاپیمای روسی سویوز با نام کامل  #SoyuzMS20 اولین سفر گردشگری است که پس از ۱۲ سال وقفه به مدار زمین اعزام شده است.البته باید اذعان داشت که این سفر هیجان انگیز بسیار گران بوده و تنها ثروتمندانی مانند مائزاوا که سرمایه ای بالغ بر ۳ میلیاد و ۴۰۰ میلیون دلار دارد، قادر به تامین آن هستند.

به این ترتیب این تاجر ثروتمند ژاپنی توانست نام خود را در تاریخ فعالیت های فضایی ثبت کرده و چهاردهمین شهروند ژاپنی باشد که به فضا سفر کرده است. پیش از این روزنامه نگار تلویزیون ژاپن یعنی آکیاما تویوهیرو اولین نفری بود که در سال ۱۹۹۰ به ایستگاه فضایی روسیه میر سفر کرده بود. البته موهیری مامورو فضانورد ودانشمند ژاپنی اولین فرد از این کشور بود که به فضا رفت.

به گزارش سیناپرس، شرکت ادیس ادونچر Space Adventures که واسطه پرواز مائزاوا بود، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ هشت پرواز فضایی خصوصی را با موشک‌های روسی رزرو کرد. این سفرها عمدتاً زمانی پایان یافت که ناسا پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ ، بسیاری از صندلی‌های فضاپیماهای روسی را رزرو کرد.

با این حال در حال حاضر برخی از صندلی‌های خصوصی پس از همکاری ناسا با اسپیس ایکس برای مأموریت‌هایی که به فضانوردان امکان سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی را می‌دهد، دوباره در دسترس هستند و افراد علاقه مند و ثروتمند در صورت تمایل می توانند آن ها را رزرو کنند.
اریک اندرسون، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ادیس ادونچر ، در اوایل سال جاری گفت: ما برای این تاجر ژاپنی هیجان ‌زده هستیم و مفتخریم که این فرصت را برای او فراهم کردیم تا به فضا پرواز کند.در خاتمه گفتنی است دقیقاً فاش نشده است که این ثروتمند ژاپنی برای این سفر چقدر هزینه پرداخت کرده است.

مترجم: یوسف دراوی زاده
منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل