نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاسیس نخستین آژانس خبری در فضا

به گزارش سیناپرس، در پی اعزام نخستین فضانورد – خبرنگار جهان به ماموریت و تاسیس رسمی اولین دفتر یک خبرگزاری در مدار زمین، خبرگزاری تاس از این پس بخش ویژه ای در مورد گزارش های زندگی و کار در ایستگاه بین المللی فضایی خواهد داشت. این اخبار، عکس ها و ویدیو ها در سراسر وب سایت های این شبکه خبری در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

بر این اساس الکساندر میسورکین، فضانورد روسی که دارای لقب قهرمان روسیه است، اولین خبرنگار و گزارشگر ویژه در فضا شناخته می شود. او همراه با میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا و همکارش یوزو هیرانو ساعاتی پیش با فضاپیمای سایوز MS-20 به ایستگاه رسید. به گزارش سیناپرس، الکساندر میسورکین در مورد آزمایش ها و برنامه های مختلف انجام شده در ایستگاه بین المللی فضایی گزارش هایی را تهیه و به زمین ارسال می کند.

اعزام این خبرنگار – فضانورد به مدار زمین در پی امضای یادداشت تفاهم همکاری بین خبرگزاری دولتی روسیه و آژانس فضایی این کشور صورت می گیرد . سرگئی میخائیلوف، مدیر عامل خبرگزاری تاس در اظهار نظر در این رابطه گفت: برای همه کارکنان این مجموعه خبری افتخار بزرگی است که فضانوردان را به عنوان همکار داشته باشند.

از سوی دیگر دیمیتری روگوزین مدیر عامل آژانس فضایی روسیه ابراز اطمینان کرد که افتتاح دفتر خبری در ایستگاه فضایی بین المللی امکان به اشتراک گذاشتن اخبار در مورد این مرکز مهم بین المللی را فراهم می کند. به گزارش سیناپرس،  پیش بینی می شود صنعت فضایی – خبرنگاری روسیه در سال های آتی به افراد بیشتری جهت توسعه فعالیت های خود نیاز داشته باشد.

در خاتمه گفتنی است سیناپرس متعهد می شود این گزارش ها و اخبار منتشر شده از سوی نخستین خبرگزاری در فضا را به طور مستقیم پوشش داده و برای خوانندگانش ارائه کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل