روسیه گردشگران ژاپنی را به فضا می برد

به گزارش سیناپرس، طی سال های گذشته شاخه جدیدی در گردشگری جهان گشوده شده است که از آن به عنوان گردشگری فضایی یاد می شود. البته این حوزه نوظهور گردشگری فعلا در اختیار افراد فوق ثروتمند بوده و هنوز افراد عادی امکان تجربه چنین سفرهایی را ندارند. 
در همین راستا ساعاتی پیش سخنگوی روسکاسموس، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: کمیسیون دولتی این کشور، خدمه اصلی و پشتیبان فضاپیمای سرنشین دار سایوز MS-20 را تایید کرده است. این آژانس همچنین آمادگی یک موشک حامل سایوز-2 و زیرساخت های زمینی برای پرتاب این فضاپیما برای فردا هشتم دسامبر (هفدهم آذر) را تایید کرده است.

خدمه اصلی این پرواز را الکساندر میسورکین، فضانورد آژانس فضایی روسیه، یوساکو مائزاوا، میلیاردر مشهور ژاپنی و دستیار تجاری وی، یوزو هیرانو، تشکیل می دهند. به گزارش سیناپرس، خدمه پشتیبان این عملیات نیز شامل الکساندر اسکورتسف، فضانورد اهل روسیه و شون اوگیسو ژاپنی تشکیل می دهند.
پرتاب فضاپیمای سرنشین دار سایوز MS-20 با دو گردشگر فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی  به گونه ای برنامه ریزی شده است که مسافران فضایی ۱۲روز را در مدار خواهند گذراند. الکساندر میسورکین، فضانورد روس نیز فرمانده فضاپیمای سایوز MS-20 خواهد بود.

گفتنی است طی ماه گذشته میلادی، خبرگزاری تاس یک قرارداد با آژانس فضایی روسیه منعقد کرد که بر اساس آن یک دفتر خبری در ایستگاه بین المللی فضایی تاسیس خواهد شد و  الکساندر میسورکین، به عنوان نخستین فضانورد – خبرنگار رسمی به مدار زمین منتقل می شود.

به گزارش سیناپرس، بر این اساس از فردا می توان  گزارش‌های ویژه فضایی وی را به همراه عکس‌ها و ویدئوهای گرفته شده از مدار زمین در صفحات اجتماعی و شبکه های خبری دنبال کرد.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا