آغاز ثبت نام دومین المپیاد هندسه دانش آموزی

دکتر عرفان صلواتی عضو کمیته المپیاد هندسه باشگاه دانش پژوهان جوان و دارنده مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی سال 1383 در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با بیان این که هندسه از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در آموزش و پژوهش در کشور ما داشته است، گفت:  سنت آموزش هندسه همواره در بین معلمان ریاضی دبیرستانی و فعالان عرصه‌ی ریاضیات وجود داشته و هندسه‌ی ایران را دارای سبک خاص خود کرده است.

وی درباره اهداف برگزاری المپیاد هندسه توضیح داد: در مرحله اول ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه و فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه برای ارتقای سطح آموزش دبیرستانی، شناسایی استعدادهای هندسه در کشور و در مرحله‌ی بعدی ارائه‌ی مسیر علمی مناسب به آن‌ها، عمومی کردن تفکر هندسی در بین اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، معلمان و دانشگاهیان، ارتقای هر چه بیش‌تر سطح کیفی هندسه در کشور و ایجاد فعالیت‌هایی در کنار المپیاد ریاضی برای ترویج ریاضیات از جمله اهداف برگزاری المپیاد هندسه به شمار می رود.

دکتر صلواتی با بیان اینکه اولین المپیاد هندسه ایران با هدف ارتقای هر چه بیش‌تر سطح کیفی هندسه و ترویج ریاضیات در کشور در اواسط شهریور ۱۳۹۳ به همت تعدادی از المپیادی‌ها و دوست‌داران المپیاد به طور هم‌زمان در تهران و اصفهان برگزار شد، گفت: در همین ارتباط، وبگاه المپیاد هندسه ایران، در روز 26 اردیبهشت 1394، در سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) به همت کمیته المپیاد هندسه به آدرس www.igo-official.ir گشایش یافت.

عضو کمیته المپیاد هندسه باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه دومین دوره المپیاد هندسه‌ ایران، ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون در سه سطح برگزار می‌شود که سطح مقدماتی مخصوص دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم، سطح متوسط مخصوص دانش آموزان پایه های نهم و دهم و سطح پیشرفته مخصوص دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم و دانشجویان و سایر علاقه مندان است.

دکتر صلواتی خاطرنشان کرد: برای حضور در این رویداد، ثبت‌نام در دو مرحله صورت می گیرد. در این مرحله اطلاعات علاقه‌مندان دریافت می‌شود و در مرحله‌ نهایی ثبت‌نام ‌نهایی صورت می‌گیرد.

به گزارش سیناپرس، علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وبگاه المپیاد هندسه به آدرس www.igo-official.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا