آخرین اطلاعات در مورد سویه اومیکرون

به گزارش سیناپرس، بر اساس یافته‌های تحلیلی جدید که ساعاتی پیش منتشر شد، پژوهشگران اعلام کردند که هنوز عوامل تاثیر گذار در سرعت گسترش گونه اومیکرون به طور دقیق مشخص نیست. 
کارل پیرسون، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، در این رابطه گفت: ما هنوز مطمئن نیستیم که دلیل ترکیبی این سرعت گسترش سویه اومیکرون چیست.
البته طی ساعات گذشته، اخبار خوبی نیز در این زمینه منتشر شده و دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که به نظر نمی رسد نوع اومیکرون باعث ایجاد بیماری شدید در افراد شود. به گزارش سیناپرس، فائوچی روز یکشنبه به رسانه های خبری گفت: اگرچه هنوز برای اظهارنظر قطعی در مورد این موضوع خیلی زود است، اما  به نظر می رسد شدت ابتلا به سویه اومیکرون زیاد نیست.

واشنگتن پست نیز در گزارشی ویژه نوشت: فائوچی ابراز اطمینان کرد که واکسن های موجود درجات قابل  توجهی از محافظت در برابر نوع اومیکرون را به همراه خواهند داشت. به گزارش سیناپرس، به باور کارشناسان، ارزیابی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ممکن است این نگرانی را برطرف کند که نوع اومیکرون می تواند سیستم های مراقبت های بهداشتی را با افزایش بستری در بیمارستان و مرگ و میر در زمستان پیش رو تحت تأثیر قرار دهد.

ازسوی دیگر نتایج یک مطالعه اولیه پژوهشگران ماساچوست نیز نشان داد که نوع اومیکرون کد ژنتیکی ویژه ای را به طور مشترک با ویروس  سرماخوردگی دارد که این موضوع سبب مسری تر شدن آن شده اما در عین حال باعث می شود شدت کرونای ناشی از سویه اومیکرون ضعیف تر باشد.
تایمز نیز در گزارشی ویژه در این رابطه نوشت: بر اساس مطالعه پژوهشگران آفریقای جنوبی، مشخص شد که قدرت و سرعت سرایت گونه جهش یافته اومیکرون بین دو تا دو و نیم برابر بیشتر از سویه دلتا است.  به گزارش سیناپرس،  این موضوع در حالی عنوان می شود که هنوز به طور دقیق مشخص نیست کارآیی واکسن های موجود کرونا در برابر این نوع جهش یافته جدید به چه صورت خواهد بود.

در خاتمه گفتنی است آکیکو ایوازاکی، ایمونولوژیست دانشگاه ییل، نیز اعلام کرد: این اتفاق ترسناکی است که عفونت‌ه ای مجدد زیادی رخ داده و شرایط فعلی به این معنی است که ایمنی ناشی از واکسن نیز ممکن است به روشی مشابه تحت تأثیر قرار گیرد.
تاکنون موارد متعددی از سویه آومیکرون در کشورهای مختلف جهان گزارش شده که شواهد حاکی از سرعت بسیار زیاد گسترش این سویه جدید است.

گزارش: فاطمه کردی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا