نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه از یخ زدگی شیشه های ماشین جلوگیری کنید؟

به گزارش سیناپرس به نقل از express، یخ زدگی شیشه های خودرو در فصل زمستان یکی از مشکلاتی است که رانندگان با آن دست به گریبان اند و گاهی سرد و گرم شدن شیشه در تلاش برای یخ زدایی شیشه ها باعث شکستگی آنها می شود اما محققان معتقدند که با انجام راهکاری ساده می توانید از بروز یخ زدگی جلوگیری کنید.
محققان توصیه می کنند که پوشاندن شیشه های خودرو با یک حوله یا پتوی قدیمی و از رده خارج می تواند از یخ زدگی شیشه ها جلوگیری کند. حوله، فشار یخ را تحمل کرده و این بدان معناست که شیشه جلوی خودرو بدون یخ زدگی باقی خواهد ماند. 

البته این راهکار زمانی پاسخگو خواهد بود که پیش از یخ زدگی شیشه ها دست به کار شوید و شب قبل که هنوز هوا آنقدر سرد نشده، حوله را روی شیشه ها بکشید تا از تشکیل یخ روی شیشه جلوگیری کند. به گزارش سیناپرس، با کاهش دما و سردتر شدن هوا این ایده می تواند مشکل خیلی از رانندگان را حل کند.
برای این که حوله محکم و ثابت در جای خود باقی بماند، دو گوشه بالای حوله را لای در راننده و سرنشین جلو قرار دهید تا بر اثر فشار روی شیشه لیز نخورد. صبح مشاهده خواهید کرد که برفک های یخ روی حوله تشکیل شده و با برداشتن حوله و تکاندن آن، متوجه می شوید که شیشه ها تمیز و بدون یخ زدگی خواهند بود. 
حدود 30 درصد رانندگان در فصل زمستان بیش از 5 دقیقه از زمان خود را به یخ زدایی از شیشه های ماشین اختصاص می دهد که در مجموع در هفته حدود 30 دقیقه این کار را انجام می دهند. با انجام همین کار ساده می توانید در زمان هم صرفه جویی کنید. 

اما زمانی که کار از کار گذشته باشد و شیشه ها یخ زده باشند، بهترین کار این است که محلولی با ترکیب آب و الکل تهیه کنید. این محلول به عنوان یک محلول بی نظیر برای یخ زدایی شیشه های خودرو عمل می کند. به گزارش سیناپرس، بنابراین توصیه می کنیم این محلول را در ظرفی آماده نگه دارید و در داخل خودرو داشته باشید تا اگر با این مشکل مواج شدید به راحتی بتوانید یخ شیشه ها را آب کنید. 
برای تهیه این محلول یک قسمت آب و دو قسمت الکل استفاده کنید. سپس، این محلول را روی شیشه ها اسپری کنید تا یخ ها از بین بروند. به گزارش سیناپرس، این محلول یخ نمی زند چرا که الکل دارای نقطه انجماد منفی 88 درجه سانتی گراد است به این معنا که بطری را می توانید تا مدت ها داخل خودرو نگهداری کنید. 
بنابراین به جای این که با  چاقو یا شی ای نوک تیز به جان یخ ها بیافتید، با همین محلول به راحتی یخ ها را بزدایید. از آنجایی که اسپری های یخ زدایی که در مغازه ها یافت می شود حاوی موادشیمیایی مخرب است، تهیه این محلول بی خطر و دوست دار محیط زیست در اولویت دارد. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل