ماده ای که حتی در مرکز زمین ذوب نمی شود

تیم تحقیقاتی فعال در دانشگاه براون موفق به انجام یک کشف تاریخی شده اند. این تیم در کاوش های خود توانسته اند به ماده ای دست پیدا کنند که در میان تمامی موادی که تا به امروز شناخته شده اند، دارای بالاترین درجه حرارت مورد نیاز برای ذوب شدن است.

این ماده که به طور باورنکردنی در برابر حرات مقاوم است می تواند حتی در برابر مواجهه با گرمایی به میزان 7 هزار 460 درجه فارنهایت برابر با 4 هزار 400 درجه کلوین و 4 هزار 127 درجه سلسیوس نیز شکل و فرم فیزیکی خود را حفظ کند. برای این که بدانید این ماده تا چه میزان می تواند در برابر حرارت مقاومت کند باید به شما بگوییم که 4 هزار و 127 درجه سانتی گراد عملا نزدیک به دو سوم حرارت تولید شده توسط خورشید است.

به این ترتیب این ماده می تواند به مرکز زمین فرستاده شده و بدون اینکه دچار آسیب شود، از این مکان باز گردانده شود. البته برای این آزمایش ها دانشمندان مجبور به شبیه سازی حرارت یاد شده در سطح اتمی شدند تا بتوانند به مقاومت حرارتی این ماده دست پیدا کنند زیرا هنوز امکان ساخت این ماده در دنیای فیزیکی وجود نداشته است و تنها محاسبات دقیق نشان از وجود این ماده داشته اند.

دانشمندان به دنبال این هستند که بتوانند این ماده را به شرایطی برسانند که بتوان آزمایش های اصلی و حقیقی را بر روی آن انجام داد و در صورتی که بتوانند در این زمینه موفق باشند آنگاه می توان شاهد این بود که برای نخستین بار انسان امکان بررسی دقیق مرکز زمین را یافته است.

برای مطالعه موارد بیشتر در این باره می توانید به صفحه مربوط به آن در وب سایت براون مراجعه کرده و یا اینکه اینجا کلیک کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا