نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش برای ساخت داروی کرونا بر پایه سلول های بنیادی

به گزارش سیناپرس، اگرچه واکسیناسیون کرونا سبب شد شیوع این بیماری تا حد زیادی در سراسر جهان مهار شود اما باید به خاطر داشت که واکسن تنها جنبه پیشگیری داشته و کمکی به افراد مبتلا شده به این بیماری نمی کند. به همین دلیل پژوهشگران در تلاش هستند تا در کنار واکسن کرونا، دارویی موثر علیه این بیماری خطرناک تهیه کنند.
به تازگی آرتور عیسیف، رئیس هیئت مدیره موسسه سلول های بنیادی انسانی (HSCI) خبر از ساخت دارویی برای درمان کرونا توسط این موسسه داده و اعلام کرد این شرکت روسی با بهره گیری از دانش مبتنی بر سلول های بنیادین انسانی، دارویی برای مقابله با کرونا  تهیه کرده و پیش بینی می شود نمونه های اولیه این دارو طی سه تا چهار ماه آینده تکمیل و مورد بررسی قرار گیرند.

وی در این رابطه تصریح کرد: ما در حال انجام مراحل اولیه توسعه این دارو بوده و می‌خواهیم اولین نمونه‌های این دارو را طی سه تا چهار ماه آینده به دست آوریم. اگر این نمونه‌ ها اثر بخشی داشته باشند، برای آزمایش‌ های پیش بالینی آماده خواهیم شد.

پیش ‌بینی می ‌شود که این دارو در برابر بیشتر جهش‌ های شناخته شده ویروس کرونا مؤثر بوده و برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده شود. به گفته مقامات این موسسه پزشکی، داروی فوق مانع از تکثیر فعال ویروس در بدن و تضعیف قدرت کشندگی آن می شود.

به گزارش سیناپرس، در ماه اکتبر، آزمایشات بالینی واکسن Betuvax علیه ویروس کرونا که توسط این موسسه ساخته شده بود در روسیه آغاز شد. بر اساس نتایج آزمایش‌ های پیش بالینی روی حیوانات، این واکسن  با تشکیل آنتی ‌بادی خنثی‌ کننده در سطوح بالا در برابر عفونت کرونا ، نمایه ایمنی و کارایی خوبی را نشان می دهد.

مترجم فاطمه امینی
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل