آغاز آزمایش انسانی واکسن استنشاقی آلزایمر

به گزارش سیناپرس، بیماری آلزایمر، علت اصلی مرگ و میر سالمندان در بسیاری از بخش های جهان است و آمارها نشان می دهد این بیماری زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است.

در دهه‌ های گذشته پژوهشگران بارها برای تولید داروهایی که ممکن است روند این بیماری را متوقف کند، تلاش کرده و شکست خورده اند و این موضوع باعث شده برخی از تولید کنندگان برجسته دارو، تولید داروهای آلزایمر را به طور کامل کنار گذاشته اند.

اکنون، کارشناسان و دانشمندان این امر ادعا می کنند که به نقطه اوج در پیشرفت آلزایمر رسیده و درمان پزشکی جدیدی برای بیماری آلزایمر ابداع کرده اند. این داروی پیشگیرانه و درمانی که مانند واکسن است، یک ماده شیمیایی با برچسب پروتولین (Biogen) سازنده دارو، را مستقیماً وارد کانال بینی کرده و پاسخ های التهابی را برای پاک کردن پلاک ایجاد می کند.

به گزارش سیناپرس، این آزمایش محدود بوده و تنها ۱۶ شرکت‌ کننده با نشانه‌ های آلزایمر در سنین ۶۰ تا ۸۵ سال، دو واکسن را به فاصله یک هفته دریافت خواهند کرد. استفاده از داروی اسپری بینی مذکور اولین مطالعه انسانی برای بیماری آلزایمر با هدف پیشگیری یا کند کردن پیشرفت این بیماری است.
به گفته محققان، نوآوری‌ های مدرن و فناوری هایی مانند تصویربرداری عصبی و آزمایش‌ های تشخیصی، کارها را برای تأیید تشخیص آلزایمر و نظارت بر عملکرد مؤثر درمان ‌ها در پنج سال گذشته ساده کرده‌ اند.به گزارش سیناپرس، به گفته جفری کامینگز، کارشناس علوم اعصاب در دانشگاه نوادا، لاس وگاس، این مفهوم کاملاً جدید نیست، اما اکنون دانشمندان درک روشنی در مورد چگونگی رسیدگی به این وضعیت دارند.

آدوهلم (Aduhelm)، داروی استنشاقی جدید آلزایمر مقدار پلاک چسبنده را در نورون ‌های بیماران مبتلا به آلزایمر کاهش می ‌دهد، اما یک گروه متخصص سازمان غذا و داروی آمریکا به این نتیجه رسیدند که داده‌های کافی برای نشان دادن عملکرد آن به عنوان یک درمان وجود ندارد.
کامینگز افزود: «به نظر می رسد همه این داروهایی که مشابه آدوهلم هستند، اثربخشی درمانی داشته باشند.

بیماری آلزایمر با وجود پلاک های چسبنده مشخص می شود و در حال حاضر تنها شانس بیماران برای بهبود آلزایمر، داروهایی است که به طور موقت علائم آلزایمر مانند اختلال شناختی، بی خوابی و آسیب به توانایی های ارتباطی یا منطقی را کاهش می دهند.

به گزارش سیناپرس، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹، میزان مرگ و میر آلزایمر در ایالات متحده با ۸۸ درصد افزایش یافته و از ۱۶ به ۳۰ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

مترجم: رضوان خندان
منبع: natureworldnews

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا