نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با تزریق دوز سوم واکسن با سویه اومیکرون مبارزه کنید

به گزارش سیناپرس، دکتر فائوچی و اعضای تیمش به بررسی آخرین تحولات مربوط به نوع اومیکرون کرونا پرداخته و دریافتند تقریبا دو هفته دیگر طول می کشد تا اطلاعات قطعی بیشتری در مورد میزان انتقال، شدت و سایر ویژگی ‌های این سویه جدید به دست آید. بر این اساس اعلام شد واکسن ‌های موجود احتمالاً درجه مناسبی از محافظت در برابر موارد شدید کووید را فراهم می ‌کنند. 

ساعاتی پیش دکتر فائوچی تاکید کرد که دوز تقویت ‌کننده‌ برای افراد کاملاً واکسینه ‌شده، بیشترین محافظت موجود را در برابر سویه جدید کرونا ارائه می ‌کنند.
بر اساس این بیانیه، تیم واکنش به کووید ۱۹ توصیه کرده است که همه بزرگسالان واکسینه شده باید در اسرع وقت یک دوز سوم از واکسن تقویت کننده دریافت کنند.به گزارش سیناپرس، این سند خاطرنشان می کند که اگر فردی بیش از شش ماه پیش به طور کامل واکسینه شده باشد، واجد شرایط دریافت دوز تقویت کننده است. از سوی دیگر در نظر داشتن این موضوع نیز بسیار مهم است که بزرگسالان و کودکانی که هنوز به طور کامل واکسینه نشده ‌اند باید فوراً واکسینه شوند.
مقامات ارشد بهداشتی ایالات متحده همچنین اعلام کردند که هنوز خیلی زود است که بدانیم سویه جدید اومیکرون از سویه دلتا قابل انتقال تر است یا خیر. تیم های مختلف پژوهشی در حال بررسی دقیق تر ویژگی های این سویه جدید کرونا بوده و پیش بینی می شود کارشناسان تا یک هفته دیگر اطلاعات دقیق تری در مورد کارایی واکسن های موجود علیه نوع اومیکرون به دست آورند.

در حال حاضر مهم ترین توصیه های مرتبط با حفاظت در برابر این سویه جدید، همان دستورالعمل های پیشین مبنی بر تهویه مناسب هوا، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع:  tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل