نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ستاری: زمینه ماندگاری استعدادهای برتر در کشور با پول فراهم نمی‌شود

دکتر سورنا ستاری در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات از چند مرکز فعال این حوزه‌ها بازدید کرد.

وی با حضور در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ضمن بازدید از مرکز فناوری اطلاعات، خدمات ابری و ذخیره سازی داده‌های حجیم، از روند پیشرفت پروژه‌های دانش بنیان این حوزه و فعالیت دانشجویان و استادان دیدن کرد.

جمعی از استادان و فارغ التحصیلان بومی برجسته با گردهم آمدن و فعالیت در این مرکز، ضمن دستیابی به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های یادشده، به بومی سازی خدمات، محصولات و دانش فنی رایانش ابری و ذخیره‌سازی در ابعاد گسترده دست یافته‌اند.

ستاری در ادامه، با حضور در مجتمع خدمات فنی دانشگاه صنعتی شریف، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته این مجتمع دیدن کرد. این مجتمع متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، در حوزه نرم افزاری و خدمات تحت وب و موبایل فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در دومین بخش از بازدید خود با حضور در شرکت بیان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، ضمن آشنایی با زمینه فعالیت شرکت فناور ایرانی، با روند فعالیت‌ها و دستاوردهای آتی این شرکت در بخش ارتباطات، اطلاعات و فضای مجازی آشنا شد.

شرکت بیان با زمینه سازی برای فعالیت کاربران در حوزه‌های گوناگون فضای مجازی، موفق شده است زمینه اشتغال و به کارگیری جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حوزه فناوری اطلاعات و ICT را فراهم کنم.

علی قدیری ابیانه، مدیر شرکت بیان، ضمن معرفی دستاوردها، خدمات و محصولات این شرکت فناور، به معرفی بخشی از دستاوردهای آتی این شرکت پرداخت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور،‌ در حاشیه این بازدیدها، راه حل خروج از اقتصاد نفتی را شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی این شرکت‌ها در بدنه اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد نفتی با وابسته کردن بخش‌های گوناگون کشور به خود، امکان پیشرفت و توجه به تفکر و نوآوری را از ما گرفته است و تنها راه گذار از این فرهنگ نادرست اقتصادی،‌ توجه به تفکر، نوآوری و خلاقیت جوانان با بهره‌گیری از بستر اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آنان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان خودشان است.

وی، به شکل‌گیری زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان و زمینه‌سازی کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و استعدادهای برتر، به عنوان یکی از لازمه‌های اصلی ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که زیست‌بوم کارآفرینی در کشورمان فراهم نشود، با پول نمی‌توانیم زمینه ماندگاری فارغ‌التحصیلان و استعدادهای برتر را در کشور فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا،ستاری همچنین اظهار کرد: اصلی‌ترین لازمه ترغیب و ماندگاری نخبگان، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان است که با تلاش برای ایجاد فرهنگ ایجاد این زیست‌بوم در کشور، باید اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در یک و نیم سال گذشته آن بوده که با فرهنگ‌سازی اشتغال، اصلاح نگرش علمی و پژوهشی، زمینه شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان را محقق کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل