واکسن کرونا فایزر اثربخشی طولانی‌ مدت را در نوجوانان نشان می‌ دهد

به گزارش سیناپرس، شرکت فایزر (Pfizer) روز دوشنبه اعلام کرد، طی مطالعات انجام شده، واکسن کووید-۱۹ این شرکت مصونیت طولانی مدت قوی در برابر ویروس کرونا در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله ایجاد می کند.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تزریق دو دوز از این واکسن، ۱۰۰ درصد در برابر کووید-۱۹ مؤثر بوده است. در میان ۲هزار و ۲۲۸ شرکت‌کننده در این کارآزمایی بالینی، ۳۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ همراه با علایم شدید در بین دریافت‌کنندگان دارونما تأیید شد ولی در مقابل هیچ‌کدام از افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده بودند به کرونا مبتلا نشده و هیچ گونه علایمی از خود بروز ندادند.

این پژوهش همراه با داده‌ها و آزمایش های بلندمدت گامی محکم در جهت اخذ تایید کامل استفاده واکسن در گروه سنی نوجوانان در ایالات متحده و سراسر جهان به شمار رفته و استفاده آن را در آینده نه چندان دور تضمین می کند.

شرکت فایزر در تلاش برای دریافت مجوز برای دوز ۳۰ میکروگرمی واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال به است که با نتیجه مثبت این پژوهش ها بزودی در سراسر جهان میسر خواهد شد.به گزارش سیناپرس، پیشتر، این واکسن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده، برای استفاده اضطراری در افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال  در ماه مه گذشته مجاز شناخته شد و در ماه آگوست برای استفاده در افراد ۱۶ سال به بالا تایید نهایی دریافت کرد.
در همین راستا، سازمان بهداشت کانادا نیز واکسن فایزر را برای جوانان ۱۲ سال و بالاتر در ماه می ۲۰۲۱ تأیید کرد.
مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: globalnews

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا