ساخت دستگاه نظارت بر کیفیت خواب

شاید با شنیدن نام شرکتی مانند نینتندو، به هیچ عنوان نتوانید درباره موضوعی به غیر از بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی فکر کنید ولی مدیران این شرکت به اهداف بزرگ تری فکر می کنند. در سال گذشته میلادی بود که نینتندو از برنامه های خود برای ساخت یک سیستم کنترل کننده کیفیت خواب پرده برداشت. حال با توجه به انتشار اطلاعاتی درباره یک اختراع ثبت شده توسط این شرکت می توان ذهنیتی اولیه درباره نحوه کارکرد آن پیدا کرد.

هنوز مشخص نیست که سیستم نهایی به صورت دو بخشه خواهد بود و یا تنها از یک ابزار مانند یک مچ بند و یا یک وسیله قابل نصب بر روی میز و غیره تشکیل شده باشد ولی کارکرد کلی آن به واسطه این اختراع مشخص شده است. این ردیاب سلامت خواب که توسط نینتندو ساخته خواهد شد به دوربین، حسگرهای حیاتی و میکروفون مجهز خواهد بود.

به این ترتیب می توان با کمک این دستگاه در طول ساعات خواب، علائم حیاتی و مهمی در بدن را تحت نظارت گرفت. علائمی مانند حرارت بدن، ضربان قلب و غیره می توانند به سادگی با این حسگرها اندازه گیری شوند. حال این نتایج به شکلی تحیلی می شوند که وضعیت احساسی فرد را تعیین کنند.

پس از تعیین این وضعیت، نمره ای به نام امتیاز خواب به فرد داده می شود و وضعیت خواب او از نظر آماری بر روی دیوار یا سقف نمایش پیدا می کند. در حال حاضر بازخوردهایی دوگانه به این اختراع نشان داده شده است و گروهی موافق آن بوده و گروهی با آن مخالفت کرده و آن را مداخله جویانه می دانند. در هر صورت نینتندو قصد دارد تا نخستین رونمایی هایی خود از این پروژه را در سال 2016 میلادی انجام بدهد که البته هنوز نیمه نخست و یا نیمه دوم این سال برای این امر در نظر گرفته نشده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا