بزرگ ترین موشک جهان زیر ذره بین ناسا

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی اسپیس، قرار است این موشک که سامانه پرتاب فضایی (SLS) نام دارد عصر جدیدی از اکتشافات را در مقاصد ورای مدار زمین به وجود آورد.

این سامانه که قرار است درسال 2018 ساخته شود، فضانوردان فضاپیمای اوریون سازمان فضایی آمریکا (ناسا) را در طی ماموریت هایی ابتدا به یک سیارک که در مدار ماه قرار دارد و در نهایت به مریخ خواهد برد. 

اکنون مهندسان یک گام به این هدف نزدیک تر شده اند؛ آنها هفته گذشته طراحی این راکت را که بزرگترین و قدرتمندترین راکت جهان محسوب می شود، بررسی کردند.

این مطالعه عمیق شامل بررسی نهایی طراحی این راکت قبل از آغاز ساخت آن در مقیاس کامل بود.

تادی می هماهنگ کننده برنامه SLS گفت: ما در حال آماده شدن برای عزیمت به اعماق فضا هستیم ؛ مکان هایی که تا پیش از این هرگز نرفته ایم.

بررسی انتقادی این طرح در مورد اولین پیکربندی از سه پیکربندی است که برای SLS برنامه ریزی شده است و به آن SLS Block 1 می گویند.

بر اساس این پیکربندی طول این سامانه پرتاب 322 فوت (هزار و 12 متر) و وزن آن 5.5 میلیون پوند خواهد بود.همچنین این سامانه توانایی حمل 154هزار پوند بار را خواهد داشت.

در اولین ماموریت این سامانه که Exploration Mission-1 نام دارد فضاپیمای بدون سرنشین اوریون به فضا پرتاب می شود تا عملکرد این سامانه یکپارچه و فضاپیمای اوریون قبل از انجام یک پرواز سرنشین دار بررسی شود.

برای اینکه Block 1 بتواند از زمین بلند شود به دو تقویت کننده موشک، موتورهای پرقدرت ، رایانه های پرواز نیاز خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا