نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خطر 70 درصدی ابتلا به سرطان پروستات با پروتئین بالا

به گزارش سیناپرس به نقل از timesofindia، رژیم غذایی شما ممکن است از مشکلات کوچک گرفته تا سرطان های تهاجمی ایجاد مشکل کند. درواقع، ما همان چیزی هستیم که می خوریم بنابراین یک رژیم غذایی سالم و متعادل همواره توصیه می شود. اما مطالعات جدید حکایت از آن دارد که مصرف حجم زیادی از پروتئین در رژیم روزانه می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان تا 70 درصد افزایش دهد.

محققان تاکنون مطالعاتی را درباره نقش مؤثر رژیم غذایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان انجام داده اند و معتقدند که عدم مصرف رژیم غذایی مناسب خطر بروز مشکلات خطرناک جسمی را بالا می برد. از سوی دیگر، آنها به تازگی دریافتند که مصرف پروتئین بالا مردان را تا حد زیادی در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می دهد.

پژوهشگران تجمع ماده «کولین» را در سلول های سرطانی پروستات پیدا کرده که غلظت آن در خون می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. به گزارش سیناپرس، این ماده به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای بدن، نقش مؤثری در حفظ ساختار یکپارچه غشای سلولی دارد. 

این ماده برای انتقال عصبی و رشد اولیه مغز اهمیت بالایی دارد و نیز در تعدیل بیان ژن ها نقش مهمی ایفا می کند. مصرف روزانه توصیه شده «کولین» حدود 450 میلی گرم در روز برای بزرگسالان است. یک عدد تخم مرغ کم تر از 150 میلی گرم کولین دارد. یک رژیم غذایی سالم که شامل تخم مرغ و گوشت است، در صورت مصرف متعادل برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.

تخم مرغ سرشار از کولین است و در بین کشورها و فرهنگ ها یک ماده اصلی به شمار می رود. میزان مصرف کولین بیش از 500 میلی گرم در روز برای مردان و 424 میلی گرم در روز برای زنان توصیه می شود. گوشت، مرغ و شیر نیز از دیگر منابع غنی از پروتئین هستند.

محققان در یافته های خود میزان کولین را در بیماران مبتلا به سرطان پروستات بررسی کردند. اما سبک زندگی گذشته آنها و تغذیه ای که داشته اند مدنظر قرار نگرفته بود. بنابراین نمی توان خطر سرطان را تنها گردن یک غذای خاص انداخت. به گزارش سیناپرس، اما این تحقیقات ارتباطی را میان رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع و خطر بالای ابتلا به سرطان پروستات پیدا کرده اند. 

چربی های اشباع میزان کلسترول بد را در خون بالا برده و منجر به بروز سرطان های شدید می شود. به گزارش سیناپرس، با تغییر سبک تغذیه ای و استفاده بیشتر از میوه ها، سبزیجات، دانه های خوراکی، آجیل و فعالیت بدنی، خطر سرطان تا حد زیادی کاهش می یابد. 

به گزارش سیناپرس،گوشت قرمز، خاویار، سیب زمینی، مرغ، بوقلمون، بادام، لوبیا قرمز، گل کلم، سویا و کلم بروکلی سرشار از ماده کولین هستند. 

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل