چند درصد از مردم واکسن می زنند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، با هدف سنجش دیدگاه مردم درخصوص تزریق واکسن کرونا، نظرسنجی را در سطح ملی (شهر و روستا) با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال و اندازه نمونه ۱۶۱۲ نفر در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰ انجام داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۵.۱ درصد موافق اجباری‌شدن تزریق واکسن کرونا هستند، ۲۱.۶ درصد با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای همه مخالف هستند و ۳.۳ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند؛ همچنین ۸۳.۳ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال اعلام کردند که حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، در مقابل ۱۶.۶ درصد بیان کردند هنوز واکسن کرونا تزریق نکردند.

در سوالی از شهروندانی که هنوز واکسن کرونا نزدند، پرسیده شد: آیا شما قصد دارید در آینده واکسن کرونا بزنید یا خیر؟

نتایج نشان می‌دهد، ۶۳.۴ درصد از افرادی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، اظهار داشتند که در آینده واکسن می‌زنند و در مقابل ۳۴.۳ درصد از افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند، عنوان کردند که در آینده واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد؛ همچنین ۲.۳ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

بنابراین ۵.۷ درصد از کل پاسخگویان گفتند که در آینده واکسن کرونا تزریق نخواهند کرد. در نظرسنجی شهریور ایسپا، ۱۴.۲ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال گفته‌ بودند اصلاً تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند. این درصد در نظرسنجی حاضر به ۵.۷ کاهش پیدا کرده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا