نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان همکاری روسیه و ایستگاه بین المللی فضایی تاسال ۲۰۲۸

به گزارش سیناپرس، سرگئی کریکالیوف (Sergey Krikalyov)، مدیر اجرایی برنامه‌های فضایی سرنشین ‌دار سازمان فضایی فدرال روسیه، روسکوسموس (Roscosmos) روز سه شنبه در بیست و دومین کنفرانس علمی و فنی دانشمندان و متخصصان که به مناسبت شصتمین سالگرد اولین پرواز فضایی انسان، یوری گاگارین و هفتاد و پنجمین سالگرد صنعت فضایی داخلی وتاسیس  شرکت راکت فضایی انرجیا (Energia) برگذار شده بود گفت که پرتاب آزمایشگاه تحقیقاتی چند منظوره ناوکای روسیه و ماژول  پریچال به معنای تکمیل توسعه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نیست. وی در توضیحاتش خاطر نشان کرد روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۷ – ۲۰۲۸ به فعالیت خود خواهد داد و این عملیات باید حداکثر سود را داشته باشد.
مدیر اجرایی برنامه‌های فضایی سرنشین ‌دار روسکوسموس همچنین تاکید کرد پروژه‌ ها و طرح‌ های مفهومی مختلفی وجود دارد که باید انجام شود و باید گزینه‌های مختلفی از جمله گزینه استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی فعلی برای ایجاد یک پایگاه مداری نسل جدید را بررسی کنیم.

دیمیتری روگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه در اواخر ماه جولای (برابر با تیرماه) اعلام کرد که دو پیشنهاد برای ایجاد یک ایستگاه مداری جدید روی میز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. یکی از گزینه ها ایجاد یک ایستگاه ملی متعلق به روسیه از طریق ساخت بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی و متعاقباً جدا کردن آن و نگه داشتن آن در همان مدار خواهد بود. به گزارش سیناپرس، گزینه دیگر، ساخت یک ایستگاه خدمات مداری جدید که روسیه را با استفاده از ماژول تحقیقاتی و قدرت موجود به عنوان مالک و بهره بردار آن تعیین می کند. وی تصریح کرد که این ایستگاه در مدار نزدیک به قطب با شیب ۹۷ تا ۹۸ درجه عمل خواهد کرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل