نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از مفهوم تازه مزارع عمودی

مفهوم مزارع عمودی از مدتها پیش به دنیا معرفی شده است. محققان از این نوآوری به عنوان راهکاری مؤثر، کم هزینه و در عین حال پایدار برای تأمین غذای مردم جهان یاد می کنند. از آنجاکه جمعیت جهان همچنان در حال افزایش بوده و تأمین غذا برای چنین جمعیتی در حال تبدیل شدن به بحرانی عمیق است، دولتها از هر پیشنهاد مؤثری برای رفع این بحران استقبال می کنند و ایده مزارع عمودی از جمله راهکارهایی به شمار می آید که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

به تازگی پروژه جدیدی موسوم به «ایزابل» ارایه شده که در آن مزارع عمودی در واگنهای شیشه ای متصل به خودرو رشد و توسعه داده می شوند تا از این طریق مردم شهرها و مناطق مختلف از نزدیک با عملکرد این نوآوری آشنا شوند.

این مزارع عمودی را می توان به عنوان مزارع متحرک نیز به شمار آورد، جایی که از حداقل فضا بیشترین بهره روی ممکن صورت گرفته است.

افراد با مشاهده فرآیند رشد و پرورش گیاهان در این مزارع متوجه می شوند که نرخ پرورش گیاهان در آنها در مقایسه با مزارع سنتی تا دو برابر سریعتر بوده و این درحالی است که تا 95 درصد به آب کمتری نیاز است.

اما بدون شک مهمترین ویژگی این سطح از کشاورزی مدرن را باید در عدم استفاده از آفت کشها دانست.

در مزارع عمودی پروژه ایزابل محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و خیار در محیطی تحت کنترل پرورش داده می شود. از این محصولات برای تهیه سالاد و توزیع در میان افرادی که مشتاقانه این واگنها را تماشا می کنند استفاده می شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل