فعالیت ‌واسطه‌ گران گردشگری سلامت نظام‌ مند می شود

دکتر حمید حمزه زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با سیناپرس گفت: سفر پزشکی یا درمانی اتفاق جدیدی نیست اما ماهیت جهانی صنعت گردشگری سلامت، تازه و به‌ سرعت در حال رشد و توسعه است.

وی افزود: در گذشته دلالان و به نوعی واسطه ‌های غیرقانونی با در دست گرفتن امور مربوط به سفر بیماران یا شیوه‌ های سنتی در بازاریابی و ارائه خدمات، امکان پیشرفت را از شرکت ‌های گردشگری سلامت می ‌گرفتند اما در حال حاضر، صنعت گردشگری سلامت در ایران با افزایش تعداد شرکت‌ های تسهیل ‌گر مدرن که مبتنی بر بازاریابی و فروش آنلاین و به ‌روز کار می ‌کنند، تغییرات شگرف و قابل ‌توجهی داشته است.

وی به برنامه های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برای توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و اظهارداشت: ما در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی قصد نداریم صرفا یک تسهیل ‌گر حتی مدرن گردشگری سلامت باشیم بلکه می‌ خواهیم بر اساس اهداف والای جهاد دانشگاهی و بهره‌ مندی از پتانسیل‌ های موجود در شبکه تنومند و چابک جهاد دانشگاهی در کشور، جایگاه خود را به‌ عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور ترسیم کنیم و با نظام ‌مند کردن فعالیت ‌های آشفته واسطه‌ ها و تسهیل‌ گران شخصی گردشگری سلامت در قالب یک ساختار مشخص و شفاف، نقش موثری را در ساختارمند کردن این صنعت جهانی بزرگ در سطح ملی ایفا کنیم.

وی به تعاملات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با سایر کشورها برای توسعه حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و در این خصوص گفت: یقینا در تعامل با سایر کشورهاست که می ‌توان قدم‌ های موثر در مسیر رشد و توسعه گردشگری سلامت برداشت از اینرو در حال حاضر، تعاملات خوبی با کشورهایی مانند عراق، سوریه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و ترکیه برقرار کرده ایم.

حمزه زاده خاطرنشان کرد:  تا پیش از بروز محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، پذیرای گردشگران سلامت از این کشورها بوده‌ایم. کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، کشورهایی هستند که در برنامه آتی این مجموعه قرار دارند چرا که ظرفیت ‌های بسیاری به لحاظ اعزام گردشگر سلامت در آنها نهفته است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان به سیناپرس گفت: هم اکنون با توجه به اینکه عمده بازار گردشگری سلامت در هند را گردشگران سلامت این کشورها تشکیل می ‌دهند، می ‌توانیم با یک برنامه‌ ریزی دقیق و موثر، نسبت به جذب گردشگران سلامت از این کشورها اقدام کنیم.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا