محققان ایرانی روشی برای تولید بهینه و ارزانتر نانوذرات ابداع کردند

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محقق این طرح پژوهشی گفت: روش های متعددی برای ساخت نانوذرات و کنترل اندازه آنها وجود دارد اما این طرح از ویژگی هایی از جمله تولید آسان در دما و فشار محیط، توانایی بالا در کنترل اندازه ذرات و توزیع بسیار مناسب و متمرکز اندازه نانوذرات برخوردار است.

عارف فزونی کنگرشاهی تصریح کرد: برتری دیگر این پژوهش که با روشی به نام مایسل معکوس انجام شده است، توانایی بالا در کنترل اندازه ذرات (خطای کمتر از یک نانومتر) و استفاده همزمان از عوامل فعال سطحی (دو سورفکتانت) برای کنترل اندازه نانوذرات است.

وی با بیان اینکه این روش ظرفیت بالایی برای توسعه و صنعتی شدن دارد، افزود: برای نمونه نانوذرات دی سولفید تنگستن که در این طرح ساخته و اندازه آنها تنظیم و کنترل شده است، در نانو روان کارها و صنایع کاتالیستی کاربرد دارند.

فزونی، به دست آوردن بازه کاری مجاز برای استفاده از این روش (غلظت های مناسب از مواد اولیه برای ساخت و کنترل اندازه نانو ذرات) و رسیدن به روابطی برای کنترل اندازه نانوذرات بر اساس متغیرهای مورد مطالعه را از دیگر دستاوردهای این طرح پژوهشی عنوان کرد.

این طرح با عنوان ساخت و کنترل اندازه نانوذرات WS2 با استفاده از روش مایسل معکوس، به راهنمایی دکتر منوچهر نیک آذر در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا