نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تورهای گردشگری فضایی در ماه و ایستگاه بین المللی

به گزارش سناپرس، سازمان فضایی ناسا قصد دارد به زودی برای چهارمین بار با کمک کپسول دراگون اسپیس ایکس گروهی فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند. انتظار می رود این چهار نفر شش ماه را در مدار زمین بگذرانند و در طول اقامت خود میزبان مجموعه ای از گردشگران فضایی غیرنظامی باشند.

تام مارشبرن، فضانورد ناسا که در این ماموریت حضور دارد اعلام کرد: من فکر می کنم همه این گردشگران و افراد حاضر در این ماموریت ها پیشگام هستند، آنها خود را به خطر انداخته و در نتیجه مرزهای گردشگری فضایی را  گسترش می ‌دهند.

به گزارش سناپرس، وی در ادامه توضیحات خود افزود: ما نمی‌توانیم شاهد حضور افراد زیادی در این حوزه باشیم زیرا امکان تمرینات خاص برای سفر های فضایی برای همه وجود نداشته و از آن مهم تر امکان خرید بلیط و پرداخت این هزینه نیز برای بیشتر مردم جهان وجود ندارد.

پس از بازنشستگی ناوگان شاتل در سال ۲۰۱۱ ، ناسا برای انتقال خدمه به ایستگاه فضایی و بازگشت به آن به اسپیس ایکس و بوئینگ روی آورد و کارشناسان انتظار دارند پنجمین سفر اسپیس ایکس با عنوان سفر گردشگری محسوب شود.

تلاش برای تصور اینکه با لباس فضایی در ایستگاه فضایی ایستاده اید و به سیاره زمین نگاه می کنید، به نوعی ذهن شما را متحیر می کند. بارون می‌گوید و فکر می‌کنم برای بسیاری از ما، این انرژی را به سمت هیجان هدایت می‌ کنیم که در واقع می ‌توانیم به ماه سفر کرده و در آن بمانیم.

مترجم: حمید تعالی
منبع: theepochtimes
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل