نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

300 محصول فناورانه دانشگاه علم و صنعت شناسنامه دار می شود

به گزارش ایرنا، دکتر محمد صدیقی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: اخیرا طرحی به منظور شناسنامه دار کردن محصولات فناورانه دانشگاه را آغاز کرده ایم که براساس آن، 300 محصول که برآیند تحقیقات صورت گرفته طی سالهای گذشته در دانشگاه علم و صنعت است را شناسایی و فهرست کردیم.

وی هدف از این کار را معرفی محصولات فناورانه به بخش های صنعتی و سرمایه گذاران خارج دانشگاه و تجاری سازی این محصولات عنوان کرد.

صدیقی خاطرنشان کرد: اولین قدم در معرفی این محصولات فناورانه، تهیه شناسنامه و تکمیل اطلاعات مربوط به آنهاست که تاکنون شناسنامه نزدیک به 80 محصول تهیه شده و در مرحله بعد سطح آمادگی تکنولوژی (TRL) یا Technology Readiness Levels هر یک از این محصولات را تعیین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح آمادگی تکنولوژی محصولات معمولا از یک تا 9 رتبه بندی می شوند محصولاتی که TRL آنها کمتر از 4 باشد فرآیند تکمیل را در دانشگاه خواهند گذراند و محصولاتی با سطح آمادگی تکنولوژی بالا به سرمایه گذاران بخش خصوصی و صاحبان صنایع معرفی خواهند شد تا در چرخه تجاری سازی قرار گیرند.

**سرانه قراردادهای صنعتی استادان دانشگاه علم و صنعت 5 برابر میزان گرنت آنهاست

مدیر دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه 52 درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه با بخش های صنعتی قرارداد همکاری دارند، گفت: سرانه قراردادهای صنعتی اعضای هیات علمی ما 5 برابر میزان گرنتی است که از وزارت علوم دریافت می کنند.

وی این امر را نشانگر پویایی و ارتباط مطلوب دانشگاه علم و صنعت با بخش های صنعتی برشمرد و خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز به دلیل سابقه قوی صنعتی و کاربردی این مرکز ، به سرعت جذب بازار کار می شوند و در رده های مدیریتی صنایع مختلف نیز پیشرفت خوبی دارند.

صدیقی ارزش قراردادهای دانشگاه علم و صنعت با بخش های صنعتی در سال گذشته را حدود 10 میلیارد تومان ذکر کرد.

دانشگاه علم و صنعت ایران که هسته اولیه آن در سال ۱۳۰۸ شکل گرفته است دارای 425 عضو هیات علمی، چهار هزار دانشجوی کارشناسی و هفت هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل